اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 24 June 2019
لاریجانی در پاسخ به تذکر کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر تجری در خصوص شبهات ایجاد شده که در انتخابات رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، گفت: شکایت آقای تجری در هیات رئیسه مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

شکایت تجری در هیات رئیسه بررسی می شود

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، فرهاد تجری در تذکری در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست کمیسیون اصل ۹۰ گفت: علی رغم این که چند بار رئیس مجلس اخطار دادند که گلدان و برگه‌های تعرفه را بیاورند، در این زمینه تأخیر شد و در جمع آوری آرا هم یک سری از همکاران جلوی چشم من رأی نمایندگان دیگر که نام من نوشته بود را از افراد می‌گرفتند و آن را خط می‌زدند.اگر آرای باطله را نگاه کنید تعداد ۵۰ رأی باطله غیر قابل قبول است. بیش از ۵۰ رأی به نام تجری نوشته شد اما برخی از همکاران آنها را خط زدند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان تصور می کردند افرادی که رأی آن ها را دریافت می کنند در گلدان می اندازند اما آن ها را خط می زدند، ادامه داد: نسبت به نحوه رأی گیری انتخاب هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 اعتراض دارم، بالغ بر 130 رأی داشتم که به دلیل تعلل مورد سوءاستفاده قرار گرفت و این نتیجه رقم خورد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست دارم هیات رئیسه از آراء همکاران صیانت کند، امروز این صیانت صورت نگرفت، هیات رئیسه این موضوع را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: این مشکل در برخی از رأی گیری ها صورت می گیرد و افراد رأی خود را در اختیار فرد دیگری قرار می دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این مشکل باید یک بار برای همیشه برطرف شود، ادامه داد: در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رأی گیری الکترونیک مطرح شد که علیرغم سرعت بالا و صحیح بودن آراء لازم را کسب نکرد، روش قدیمی رأی گیری وقت گیر است و شبهاتی که آقای تجری مطرح کردند پیش می آید.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس یک بار دیگر موضوع رأی گیری الکترونیک در صحن علنی را مورد بررسی قرار داد تا رأی اعتماد به وزرا نیز به صورت الکترونیک انجام شود، خاطرنشان کرد: شکایت آقای تجری در هیات رئیسه مورد بررسی قرار می گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: