اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۸ - 23 June 2019
معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با اعلام این خبر، گفت:‌ این سازمان به دنبال تکمیل چرخه استفاده از منابع آبی به عنوان محور توسعه در زمینه‌های باغی و گردشگری است.

رتبه نخست ایران در تولید ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، نبی اله خون‌میرزایی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در سفر به استان خراسان جنوبی افزود: استفاده از پتانسیل‌های آبزی‌پروری استان با توجه به محدودیت منابع آبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به رتبه نخست ایران در تولید ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در دنیا به اهمیت استفاده از سایر منابع آبزی از جمله ماهی تیلاپیا اشاره و خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی یکی از چهار استان فعال در زمینه تولید تیلاپیا در کشور به شمار می‌رود که انتظار است این ظرفیت در توسعه کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی مورد توجه جدی کشاورزان و مسئولان قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در سفر رئیس سازمان شیلات ایران به خراسان جنوبی، پروژه صیادی تفریحی در شوکت‌آباد بیرجند و پروژه پرورش ماهیان زینتی شهرستان قاینات افتتاح شد.

کلنگ‌زنی بزرگترین مزرعه تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیای کشور در شهرستان فردوس، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه دکتر خون میرزایی به استان خراسان جنوبی است.


نام:
ایمیل:
* نظر: