اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۸ - 23 June 2019
نماینده یونیسف در ایران:
نماینده یونیسف در ایران بابیان اینکه سابقه همکاری یونیسف با دولت و ملت ایران ۷ دهه بوده است، گفت:در برنامه پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک به ایران کمک کردیم و خوشبختانه ایران به سمتی حرکت می کند که انتقال ایدز از مادر به کودک از بین می رود.

ایران به سمت از بین بردن انتقال ایدز از مادر به کودک حرکت می کند

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر ویل پارکس در مراسم افتتاحیه نشست منطقه ای سلامت و تغذیه کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صندوق کودکان سازمان ملل متحد اظهار داشت: همکاری های یونیسف با ایران بسیار گسترده و ارزشمند است و عمده ترین حوزه های همکاری ما با وزارت بهداشت، شامل حذف مالاریا، واکسیناسیون، آموزش و تغذیه می شود.

وی افزود: در دهه ۸۰ میلادی که ایران با جنگ تحمیلی روبرو بود، برنامه کارزار را برای حمایت از کودکان اجرا کردیم و پیشرفت های ایران در این حوزه، تحسین برانگیز بود.

 پارکس با اشاره به همکاری یونیسف با ۱۴ نهاد دولتی در ایران، یادآور شد: اخیرا همکاری های خوبی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت نیرو و همچنین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز کرده ایم. همچنین با ۹ نهاد خصوصی در ایران همکاری داریم.

 وی خاطرنشان کرد: برنامه ها و اقدامات مشترک یونیسف با وزارت بهداشت ایران گسترده است و شامل تحقیقات و تحلیل داده های گسترده، راه اندازی سیستم مدیریت اطلاعات کودکان، برنامه عملیاتی مراقبت های کودک و مادر، پیشگیری از بیماری های غیر واگیر در نوجوانان، پرسشنامه های رشد اوان کودکی، تحقیقات واکسن و تغذیه، کاهش مرگ نوزادان، تغذیه با شیر مادر، حمایت از دولت برای واکسیناسیون و حمایت از کودکان ایرانی در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر است.

وی یادآور شد: در برنامه پیشگیری از انتقال ایدز از مادر به کودک به ایران کمک کردیم و خوشبختانه ایران به سمتی حرکت می کند که انتقال ایدز از مادر به کودک از بین می رود.


نام:
ایمیل:
* نظر: