اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۸ - 22 June 2019
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: به سختی می توان از حمایت های دولتی برای حمایت از تحقیقات بهره گرفت، لذا چنانچه به منابع مردمی وصل شویم، موفق تر عمل کرده و حمایت از طرح های بیشتری را دنبال خواهیم کرد.

تحقیقات در زمینه سرطان، امیدهای زیادی را برای درمان به وجود آورده استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، دکتر رضا ملک زاده در مراسم تفاهم نامه همكاري بين موسسه نيماد و موسسه غير دولتي خيريه حمايت از بيماران مبتلا به سرطان "نور"، اظهار کرد: سرطان ها، 20 درصد از علل مرگ و میر در ایران را تشکیل می دهند. از طرفی با توجه به پیر شدن جمعیت، آمار سرطان رو به افزایش بوده و به نظر می رسد، در آینده ای نزدیک، با چالش بزرگی در این زمینه روبرو باشیم.

وی افزود: تحقیقات در زمینه سرطان در سال های اخیر، امیدهای زیادی را برای درمان سرطان به وجود آورده است تا بتوانیم در آینده درصد بیشتری از بیماران مبتلا به سرطان را درمان کنیم؛ چراکه در حال حاضر، 50 درصد از سرطان ها با تشخیص زودهنگام قابل درمان بوده و 50 درصد از سرطان ها، قابل معالجه نیستند و روندی که تحقیقات سرطان در تمام دنیا طی می کند، این امید را ایجاد کرده که طی 20 سال آینده، 85 درصد سرطان ها را درمان کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: روش هایی در دنیا مطرح شده که سرطان ها قبل از بروز یا وخیم شدن، تشخیص داده شوند. برای مثال در سرطان مثانه که هر سال به طور متوسط جان 1000 نفر را می گیرد، روش هایی ابداع شده که با یک آزمایش ادرار مشخص می شود، فرد در معرض سرطان مثانه قرار دارد یا خیر و به کمک این روش، می توان فرد را از ابتلا به سرطان نجات داد یا اینکه به محض بروز بیماری، وی را معالجه کرد.

ملک زاده با تاکید بر اینکه درمان سرطان ها باید براساس نوع سرطانی که بیمار را درگیر کرده است، انجام شود، افزود: گاهی، درمان سرطان ها نیز دقیق نیست. مثلا برای سرطان معده یا مغز، انواع مختلفی شناسایی و معرفی شده و برای درمان این قبیل سرطان ها، باید در ابتدا نوع آن تشخیص داده شده و داروی متناسب و ویژه همان سرطان، تجویز و مصرف شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه 200 محقق فعال در سطح کشور در زمینه تحقیقات سرطان مورد حمایت قرار گرفته اند، تصریح کرد: با حمایت از محققین و پژوهشگران، می توانیم مطالعات و تحقیقات در زمینه سرطان را توسعه داده و در حوزه تشخیص زودرس سرطان، گام های موثری برداریم.

ملک زاده در پایان با تاکید بر ضرورت مشارکت های مردمی و خیّرین در زمینه حمایت از تحقیقات در زمینه بیماری ها، اظهار کرد: مشارکت با موسسه غير دولتي خيريه و حمايت از بيماران مبتلا به سرطان "نور" دست ما را باز می کند تا حمایت از طرح های تحقیقاتی بیشتری را بپذیریم. چراکه هزینه های دولت سنگین است و بیشترین هزینه دولت صرف کادر استخدامی اش شده و در نتیجه، به سختی می توان از حمایت های دولتی برای حمایت از تحقیقات بهره گرفت. لذا چنانچه به منابع مردمی وصل شویم، موفق تر عمل خواهیم کرد. در عین حال، بهترین روش برای پیشگیری از سرطان، انجام تحقیقات بیشتر و تولید روش درمانی جدیدتر است.


نام:
ایمیل:
* نظر: