اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 20 June 2019
سخنگوی وزارت خارجه خبر داد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران ازطریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه مکانیزم سازمان ملل، اعتراض و شکایت خود را نسبت به اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه آمریکا اعلام کرده است.

اعتراض ایران ازطریق مکانیزم سازمان ملل به اقدام تجاوزکارانه آمریکا

به گزارش عصرپرس، سیدعباس موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران به شدت اقدام تجاوزکارانه و تحریک آمیز نیروهای متجاوز را به حریم مقدس جمهوری اسلامی محکوم می‌کند و اعتراض شدید خود را به این اقدام اعلام کرده است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر این اقدام، از طریق مجاری دیپلماتیک، حقوقی و سیاسی به ویژه از طریق مکانیزم سازمان ملل متحد، اعتراض و شکایت خود را نسبت به این اقدام تحریک آمیز و تجاوزکارانه امریکا اعلام کردیم و امیدواریم که دشمنان ما دوباره چنین اشتباهاتی را تکرار نکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه  در جریان سفر به اصفهان در گفت وگو با خبرگزاری صداو سیما تصریح کرد: دشمنان ما باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در عین این که خواستار افزایش تنش نیستند، اما با قاطعیت از حریم سه گانه زمینی، هوایی و دریایی و قلمرو مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.

موسوی تاکید کرد : ما ضمن اعتراض شدید به اینگونه اقدامات تجاوزکارانه و تحریک آمیز اعلام می‌کنیم نسبت به ورود غیر قانونی و تجاوز کارانه هر نوع شیئی و پرنده متجاوز خارجی به آسمان کشور و هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آن را متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.

بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد. در اطلاعیه سپاه آمده است: در نخستین ساعات بامداد امروز یک فروند هواپیمای جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد. خبرگزاری «رویترز» به نقل از کاپیتان «بیل اوربان» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» هدف قرار گرفتن یک پهباد آمریکایی را تأیید کرد. این افسر نیروی دریایی آمریکا اما مدعی شد که این هواپیمای بدون سرنشین در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: