اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 19 June 2019
وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز هیات دولت درخصوص بحث مسکن و اقدامات صورت گرفته، گفت: در هفته های آینده هر هفته با دستگاه های مرتبط رایزنی خواهیم کرد تا هرکدام که آماده تر باشند برای مبادله تفاهم نامه کار صورت بگیرد.

جزئیاتی از طرح خانه‌دار کردن جوانان و کارمندان

به گزارش عصرپرس، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره این طرح افزود: کارمندان از بدو ورود در صندوق پس انداز مسکن که در دستگاه‌های اجرایی ایجاد خواهد شد پس انداز می‌کنند و در یک زمانبندی مشخص منازلی که احداث خواهد شد به آن‌ها واگذار می‌شود و اقساط تعیین شده نیز حداقل در طی ۱۵ سال قابلیت بازپرداخت دارد.

وی گفت: این طرح تدوین شده و در مراحل کارشناسی و فرآیند بررسی و تصویب قرار دارد که باید گزارش آن را نیز به رئیس جمهور ارایه دهیم.

اسلامی گفت: براساس این طرح مشارکت دستگاه‌های اجرایی موجب تسریع و تسهیل طرح خواهد شد به خصوص دستگاه‌هایی که زمین دارند و می‌توانند به کارمندان خود تخصیص دهند.

وی افزود: از الان تا هفته‌های آینده با دستگاه‌های مرتبط رایزنی انجام خواهیم داد و هرکدام که آماده‌تر باشند تفاهم نامه‌ای با آنان مبادله خواهیم کرد و اولویت با دستگاهی است که از زمین‌های خود استفاده کنند به خصوص در شهر‌هایی که جمعیت بیشتری دارند و نیاز به مسکن بیشتر است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خروجی و نتیجه مورد انتظار از این طرح این است که تولید مسکن برای اقشار متوسط و پایین جامعه سرعت بگیرد.

وی ابرازامیدواری کرد: طرحی که برای کارمندان تعریف شده شامل شرکت‌ها و موسسات غیردولتی هم می‌شود و امیدواریم با بخش خصوصی همکاری کنیم به نحوی که بار سنگینی بر شانه دولت نیفتد. البته این طرح باید به گونه‌ای اجرا شود تا برای سازندگان و انبوه سازان مزیت ایجاد شود.

اسلامی اضافه کرد: امیدواریم با تغییرات دولت‌ها این طرح آسیب نبیند و در هر ارگان و موسسه‌ای صندوق پس انداز مسکن ایجاد شود تا کسانی که استخدام می‌شوند بدانند در دوره‌ای مشخص صاحب خانه می‌شوند.

اسلامی درباره ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی هم افزود: از این ۴۰۰ هزار واحد که قراراست در بخش فرسوده ساخته شود تا امروز مراحل ساخت بیش از ۱۴۰ هزار واحد شروع شده است.

وی گفت: برای سفر‌های تابستانی قیمت بلیت هواپیما و قطار تغییری نکرده است؛ قیمت بلیت قطار مشخص و اعلام شده و پیش فروش آن نیز آغاز شده است برای هواپیما نیز هیچ تغییر قیمتی در بلیت‌ها نداریم.

اسلامی افزود: مردم از سایت‌های رسمی بلیت تهیه کنند و از سایت‌های کاذبی که فاقد مجوز است، استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: قیمت‌ها چارچوب دارد و اگرشرکت‌های هواپیمایی تخلف کرده باشند سازمان هواپیمایی کشور با متخلفان برخورد می‌کند.

اسلامی در پاسخ به این سوال درباره قرارداد‌های خرید هواپیما پس ازبرجام گفت: متاسفانه شرکت‌های ATR، ایرباس و بوئینگ برخلاف قانون، قرارداد‌های خود را لغو کردند و به تعهدات خودشان عمل نکردند. به ویژه شرکت ATR که در شرایط رکود اقتصادی قرارداد امضا کرد و ۱۳ هواپیما را براساس قرارداد تحویل داد، اما پس از آن به قرارداد پشت کرد.

اسلامی با بیان اینکه موضوع را در دادگاه بین المللی پیگیری می‌کنیم افزود: راهبرد ما در کشور تامین هواپیماست که راه‌های گوناگونی برای آن وجود دارد و همواره در تامین هواپیمای مورد نیاز موفق بوده ایم. اما مهمتراز تامین هواپیما، این است که هواپیما، فرودگاه و هم سیستم هدایت ناوبری کشور را ارتقا دهیم.

وی به افتتاح ترمینال سلام اشاره کرد و گفت: این ترمینال مدرن و هوشمند است و در تراز جهانی قرار دارد و این حرکت را ادامه می‌دهیم و همین اراده را برای سیستم‌های ناوبری هم داریم.

به گزارش صدا و سیما، وزیر راه و شهرسازی افزود: ایمنی پرواز‌ها در فرودگاه‌های کشور درحال اجراست و آسمان کشور همیشه ایمن بوده و امیدواریم ایمن بماند تا امکان رقابت با رقبا را داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: