اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 16 June 2019
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران:
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب باید جایگزین منابع آبی شود تا از برداشت آب‌های سطحی و زیرزمینی جلوگیری شود.

پساب تصفیه‌خانه‌ها باید جایگزین آب خام شود

به گزارش عصرپرس از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، مرتضی عزالدین در این باره اظهار داشت: شهرداری تهران سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت می‌کند که در صورت استفاده از پساب، این میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی کاسته خواهد شد.

وی گفت: از پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران سالانه حدود ۱۵ میلیون مترمکعب جایگزین استفاده از آب سد ماملو برای کشاورزی دشت ورامین خواهد شد و حدود ۱۶ میلیون مترمکعب به پالایشگاه نفت جنوب تهران اختصاص می‌باید و پساب تصفیه‌خانه محلی شهرک اکباتان به آبیاری فضای سبز مناطق ۳ و ۲ شهرداری و پساب تصفیه‌خانه شهرک غرب به برج میلاد و پارک پردیسان اختصاص یافته است.

طرح فاضلاب تهران برای جمعیتی معادل ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است و در حال حاضر در بخش شبکه حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در بخش ساخت تصفیه‌خانه حدود ۴۳ درصد پیشرفت دارد که در مجموع این طرح ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران در حاضر سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است و علاوه بر آن تهران در حال حاضر دارای پنج تصفیه‌خانه محلی است که حدود ۳۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

به گفته عزالدین در تصفیه‌خانه شهرک شهید محلاتی سالانه حدود دو میلیون مترمکعب پساب به شهرک و دو میلیون مترمکعب دیگر به مجموعه شهرداری واگذار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: