اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 16 June 2019
پانزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري ايران و فدراسيون روسيه با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه‌های این کمیسیون در تهران آغاز به‌کار کرد.

آغاز پانزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري‌هاي اقتصادي و تجاري ايران و روسيهبه‌گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، اجلاس پانزدهم کميسيون مشترک اقتصادي و تجاري جمهوری اسلامی ايران و فدراسيون روسيه، ظهر امروز یکشنبه در قالب 9 کارگروه و 3 کميته تخصصي به رياست 5 کارگروه در سطح معاون وزير برگزار شد.

در اين ميان کارگروه‌هاي صنعت، همکاري‌هاي استاني، انرژي، حمل و نقل و ICT به ترتيب با 57، 37، 26، 15 و 9 عضو، بيشترين تعداد متقاضيان حضور در کارگروه‌ها را از سوي طرف روسي به خود اختصاص داده اند.

این گزارش حاکی است، از ميان شرکت‌هاي روس 44 شرکت از شرکت‌ها و هلدينگ‌هاي مطرح و بنام روسيه که در زمينه‌هاي مختلف انرژي، واگن و لوکوموتيو، سرمايه گذاري، کشاورزي، ماشين آلات کشاورزي، پتروشيمي، توربين هاي حرارتي و تجديد پذير، فلزات رنگين، صنايع شيميايي و سلولزي و ... فعاليت مي‌کنند، در این اجلاس حضور دارند.

بر اساس این گزارش، برقراري خط پرواز کارگو بين فرودگاه ژوکوفسکي مسکو با اصفهان، توليد مشترک واگن هاي باري، توليد مشترک توربين هاي کمتر از 20 مگاوات، توليد مشترک خودروهاي سنگين، صادرات گوشت از منطقه قفقاز شمالي به ايران برخي از پروژه هاي مورد علاقه شرکت هاي روس جهت مذاکره با شرکت هاي ايراني در حاشيه اجلاس کميسيون مشترک اقتصادي است.

 مصوبات این اجلاس، پس از نشست های امروز و فردا به تصویب دبیران کمیسیون مشترک دو کشور رسیده و نهایی می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: