اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 09 June 2019
وزیر امور خارجه درباره مذاکرات روز دوشنبه هیات آلمانی و ایرانی گفت: اروپایی ها در موقعیتی نیستند که از ایران حتی در حوزه هایی که به برجام ربطی ندارد، انتقاد کنند.

ظریف: اروپایی ها در حدی نیستند که از ایران انتقاد کنند

به گزارش عصرپرس، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در حاشیه برنامه ای با عنوان " ماموریت من" در مدرسه علامه حلی در جمع خبرنگاران در خصوص سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران اظهار داشت: سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان، و همچنین سفر آقای روحانی به بیشکک و دوشنبه و دیدار با رهبران این دو کشور، فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران است تا ضمن تبیین سیاست‌های خود، درباره آینده پیش‌رو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست هایی که همه دنیا را هدف قرار داده، تبادل نظر کند

اروپایی ها در حدی نیستند که از ایران انتقاد کنند

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات روز دوشنبه (فردا) هیات آلمانی و ایرانی و این که آیا آلمان جوابی برای بدعهدی های اروپا خواهد داشت یا نه، گفت: اروپایی ها در موقعیتی نیستند که از ایران حتی در حوزه هایی که به برجام ربطی ندارد، انتقاد کنند. 

وی با بیان این که سیاست های غرب در منطقه ما جز خسارت چیزی نداشته است، اظهارداشت: برخی کشورها مثل آلمان فروش تسلیحات به عربستان برای بمباران مردم یمن را متوقف کردند اما درمجموع  غرب به رژیم های خودکامه اجازه می دهد که جنایت انجام دهند.

ظریف خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که اروپایی ها و بقیه اعضای برجام دارند این است که شرایط روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و اینها باید بگویند تا به حال چقدر این موضوع عادی شده است. در برجام اقدام مهم نیست بلکه نتیجه مهم است. اینکه گفته شود ما تلاش کردیم و نشد، خُب ما هم می توانیم از این به بعد تلاش کنیم و نشود.

وزیر امور خارجه در خصوص ضرب الاجلی که ایران برای اروپایی ها تعیین کرده است، گفت: بحث ضرب الاجل مطرح نیست بلکه بحث برنامه جمهوری اسلامی ایران است. ما برنامه خود را اعلام کردیم و گفتیم در ۶۰ روز اول این اقدام را انجام می‌دهیم و در ۶۰ روز بعدی اقدامات دیگری انجام خواهیم داد و بعد هم برای اقدامات بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا، ظریف یادآورشد: لذا بحث ضرب‌الاجل نیست و آنها می‌توانند اگر اقدامی انجام می دهند بر اساس وظایف خودشان باشد و ما هم اقدامات خود را یا متوقف می‌کنیم یا به تناسب اقدامات آنها تصمیم گیری خواهیم داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: