اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - 01 June 2019
مشاور عالی وزیر بهداشت:
مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: کار وزارت بهداشت کمک به سلامت افراد، خانواده ها و جامعه است و تامین سلامت جامعه، بدون مشارکت بین بخشی، بسیار دشوار و شاید غیرممکن است.

مردم ایران به وزارت بهداشت، اعتقاد و اعتماد بالایی دارند

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر محمد اسماعیل اکبری در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی با وزیر بهداشت اظهار داشت: مردم ایران به وزارت بهداشت، اعتقاد بسیار بالایی دارند و در هر دعوتی به خوبی حضور پیدا می کنند و در بسیج ملی کنترل فشارخون که جمعیت هدف ما، 40 میلیون است، مشارکت مردم بیش از حد انتظار بوده است.

وی افزود: اعتماد به وزارت بهداشت در سایر کشورهای دنیا به اندازه ایران وجود ندارد و این هفته وزارت بهداشت موفق می شود که گواهی ریشه کنی سرخک و سرخجه را بگیرد اما در حال حاضر در آمریکا بیش از 80 هزار و در اروپا بیش از 100 هزار بیمار مبتلا به سرخک وجود دارد و ترامپ برای واکسیناسیون مردم التماس می کند اما مردم مراجعه نمی کنند و می بینیم که مردم ایران اعتقاد و اعتماد زیادی به وزارت بهداشت دارند.

مشاور عالی وزیر بهداشت با بیان اینکه مسیری که برای کنترل بیماری ها در کشور توسط وزیر بهداشت آغاز شده، ساختاری، مدیریتی و قدرتمند است، گفت: این مسیر منطبق بر نیازهای نظام سلامت است و هزینه طرح بسیج ملی فشارخون در کشور، کمتر از ایجاد چند بخش ICU است.

اکبری یادآور شد: یکی از دستوراتی که حدود 3 ماه پیش دکتر نمکی داد، تاکید بر اهمیت توجه به مباحث جمعیتی است و این بحث را به یک مولفه کاملا علمی تبدیل کرده ایم و در بحث جمعیت، مباحث سیاسی و گروهی مطرح نیست و به صورت علمی دنبال می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: