اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - 01 June 2019
وزیر صمت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره های تامین کشور با اشاره به اقدامات متعددی که در راستای رصد و اعمال کنترل های مختلف بر جریان گردش کالای کشور صورت می پذیرد؛ گفت: آثار و نتایج این طرح ها باید برای آحاد مردم ملموس و گام های برداشته شده به اطلاع دقیق آنها برسد.

نظارت بر جریان گردش کالا در سطح کشور باید برای عموم مردم ملموس باشدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اظهار داشت: سامانه های مرتبط با سازماندهی اطلاعات و فرآیندهای ورود اعم از کالاهای تولید داخل و یا وارداتی، توزیع و عرضه کالا باید به ذینفعان این طرح از جمله اصناف کشور به درستی معرفی شوند.

وی افزود: برای اجتناب از برخی اقدامات زاید در مدیریت صحیح توزیع کالا در کشورضروری است سامانه های متعدد رصد کالا یکپارچه شده و افراد را هر روز به یک سامانه جدید ارجاع ندهیم.

وزیر صنعت اضافه کرد: امروز یکی از مشکلات این سامانه ها غیر ملموس بودن آثار و خروجی های آنها برای مردم می باشد.

وی گفت: مردم حق دارند بدانند نتایج این اقدامات و راه اندازی سامانه های مختلف چیست و چه تاثیری روی تامین اقلام کالایی مورد نیاز آنها دارد.

رحمانی در مورد نوع طراحی و شیوه بهره برداری از این سامانه ها خاطرنشان کرد: هم اطلاعات ورودی مثل کالاهای تولیدی یا وارداتی و همچنین افراد دریافت کننده اطلاعات و آمار در صورت مراجعه به سریعترین و سهل ترین روش های ممکن باید به موارد مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: اصلاح و ساماندهی اصولی نظام توزیع کالای کشور به گونه ای باید باشد که در شرایط خاص با مشکلات ناخواسته ای مواجه نشویم اصل اساسی این برنامه ساماندهی است که نتایج موثر آن مد نظر ماست.

گفتنی است در قالب "طرح ساماندهی لجستیک تجاری و زنجیره های تامین کشور"، رصد پذیر کردن جریان گردش کالا، ایجاد سامانه مدیریت توزیع کالا در کشور، تدوین سند جامع نظام توزیع، توانمند سازی اصناف و شبکه توزیع کالاهای اساسی و...؛ از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: