اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 29 May 2019
رئیس قوه قضائیه:
رئیس قوه قضائیه روز قدس را جلوه تنفر از ظالمان و نمایش توجه به مستضعفان و محرومان خواند.

روز قدس جلوه تنفر از ظالمان استبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه در جمع خبرنگاران افزود: برای همه مردم سراسر کشور و امت اسلام آرزوی قبولی طاعات و عبادات شان را در ماه مبارک رمضان دارم و این دلدادگی به خداوند متعال در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر با توجه به مردم و توجه به دیگران تکمیل می‌شود.

وی گفت: ماه مبارک رمضان ماه توجه به خداست، ولی خداوند متعال در این ماه، ما انسان‌ها را تربیت می‌کند به اینکه توجه به دیگران داشته باشیم و از انفاق در این ماه گرفته تا افطاری دادن و توجه به فقرا و ایتام و تا زکات فطره و همه دعا‌هایی که در ماه مبارک رمضان می‌خوانیم همه جلوه توجه به دیگران است.

رئیس قوه قضاییه افزود: همان دل‌های پاکی که در شب‌های قدر در زیرسایه قرآن قرار گرفتند و دست به دامان ائمه اطهار (ع) و قرآن شدند همان دل‌ها امروز در خیابان‌ها فریاد آزادی قدس و ابراز تنفر و انزجار از مستکبران و ظالمان را سر می‌دهند و این آموخته امیرالمومنین (ع) است که کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در آرمان بسیار والای جمهوری اسلامی ایران از روز نخست، آزادی قدس جزو مسائل مهم یا اولین مساله جهان اسلام تلقی شده و امروز هم پس از چهل سال همواره مساله قدس و آزادی فلسطین اولین مساله جهان اسلام است.

وی به تلاش دشمنان برای به حاشیه بردن این مساله اول جهان اسلام اشاره کرد و افزود: آنان با مساله داعش، القاعده، جریان‌های تکفیری منطقه و با به جان هم انداختن مسلمانان و اختلافات به دنبال این موضوع بودند، اما همواره قدس و آزادی قدس اولین مساله جهان اسلام بوده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز فلسطین، لبنان و مردم مقاوم غزه نشان دادند که نگاهشان با قبل متفاوت شده است و قبلا این طور بود که سازمان‌های آزادی بخش برای مجاهدان فلسطینی تصمیم می‌گرفتند، اما امروز سرنوشت فلسطین به دست توانای مجاهدان فلسطینی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروز این وضع و این شرایط تغییر کرده است یعنی کاملا مردم فلسطین اعلام کردند که می‌توانند با مقاومت و ایستادگی حق خود را بگیرند و هرچه صهیونیست‌ها گنبد آهنین کشیدند و هرچه بر ساز و برگ نظامی شان افزودند و موضوع معامله قرن را باب کردند و از این طریق تلاش کردند تا کشور‌های عربی وابسته پول هایشان را بدهند و سرزمینش را هم از صحرای سینا بگیرند و به مردم آواره فلسطین هم در کشور‌ها تابعیت بدهند و تعدادی را در این منطقه بیاورند تا بتوانند موضوع فلسطین را برای همیشه محو کنند، اما به نتیجه نرسیدند.

وی گفت: این توطئه معامله قرن به نتیجه نرسید و دلیلش مقاومت چند روز پیش مردم غزه بود مردمی که هیچ امکان نظامی ندارند، اما در مقابل هجوم صهیونیست‌ها مردانه ایستادند و شهید تقدیم کردند و با مقاومت و ایستادگی نشان دادند طرح صهیونیستی- عبری - غربی معامله قرن نگرفت و هرگز نخواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه از عموم مردم کشورمان خواست همانطور که نشان دادند در همه صحنه‌ها خوب مسائل را درک و حضور پیدا می‌کنند و همیشه از مستکبران و امریکای جنایتکار اعلام تنفر و بیزاری می‌کنند در روز قدس هم با زبان روزه در محضر پروردگار متعال و در حضور جهانیان از مستکبران اعلام برائت کنند و آزادی قدس را فریاد بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: یقین داریم آن جان‌هایی که با قرائت قرآن و با قیام و صیام، نورانیت گرفته است این اعلام تنفر و بیزاری از دشمنان قدس و این طرفداری از محرومان و مظلومان عالم قطعا کارساز خواهد بود و یقین داریم این روز‌های قدس یک انجامی خواهد داشت و انجامش از بین رفتن اسرائیل، غاصبان و ستمگران خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: