اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 17 August 2015
پس از امارات، عربستان، روسیه، قطر و کویت
ایران، پس از امارات، عربستان، روسیه، قطر و کویت، با تامین سه درصد از نفت خام ژاپن در جایگاه ششمین صادرکننده نفت به این کشور قرار دارد.

واردات نفت خام ژاپن در ماه ژوئیه نسبت به ماه گذشته ٣٦٩ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ٢ میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است. همچنین در مقایسه سالانه واردات نفت خام این کشور ٧٤ هزار بشکه در روز معادل ٢ درصد کاهش یافته است.

صادرات عربستان به ژاپن نسبت به ماه گذشته ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافته و عربستان که جایگاه اولین صادرکننده به ژاپن را داشت به جایگاه دوم تنزل پیدا کرد؛ همچنین در مقایسه سالانه صادرات این کشور به ژاپن ٧٣ هزار بشکه معادل هشت درصد کاهش یافته و در ماه ژوئن سهم صادرات عربستان از واردات ژاپن ٢٩ درصد بود.

صادرات امارات به ژاپن در ماه ژوئن نسبت به ماه گذشته ٨٩ هزار بشکه افزایش یافته و به ٩٥٣ هزار بشکه در روز رسید و بدین ترتیب امارات گوی سبقت را در صادرات نفت به ژاپن از عربستان ربود و در جایگاه نخست قرار گرفت؛ در مقایسه سالانه صادرات امارات به این کشور ١٨٦ هزار بشکه افزایش یافته و سهم امارات از واردات ژاپن به ٣٢ درصد رسید.

ایران نیز با تامین ٣ درصد از نفت خام ژاپن در جایگاه ششم قرار گرفت؛ همچنین روسیه، قطر و کویت به ترتیب با سهم‌های ٩,٢ درصد، ٩ درصد و ٨ درصد به ترتیب در جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم صادرکننده به ژاپن قرار دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: