اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 29 May 2019
معاون خدمات شهری شهرداری تهران مجموعه برنامه‌های شهرداری تهران برای برپایی باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس را تشریح کرد.

اعلام مجموعه برنامه‌های شهرداری تهران در روز جهانی قدسبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مجتبی یزدانی گفت:توجه ویژه به نگهداشت شهر در همه موارد مرتبط با خدمات شهری، عمرانی و ترافیکی و... در مناطق ۲۲ گانه بخصوص مناطق درگیر با مسیر‌های راهپیمایی، استقرار عوامل کارگری به منظور حفظ وضعیت نظافت معابر، شستشوی جداول، معابر، مخازن، المان‌های ترافیکی و شهری بصورت ویژه در روز قبل از مراسم، پیرایش شهر و حذف زوائد فیزیکی و بصری نما‌ها و بازدید، شناسایی و رفع نقاط ناایمن مسیر‌های راهپیمایی، رسیدگی به وضعیت انهار، باغچه ها، حذف شاخه‌های خشک درختان و ... در طول مسیر‌های راهپیمایی، خط کشی محوری و گذرگاه عابر پیاده و رنگ آمیزی نماد‌های شهری در مسیر‌های راهپیمایی و... از جمله موضوعاتی است که در مناطق ۲۲ گانه بخصوص مناطق درگیر در طول مسیر‌های راهپیمایی به شکل ویژه دنبال و اجرایی می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: بکارگیری ۱۲۵ رام قطار با سرویس دهی رایگان و هدوی ۴ دقیقه از ساعت ۹ صبح تا پایان مراسم، بکارگیری ۳۰ دستگاه تاکسی ون رایگان در ۴ مسیر (مسیرشماره ۱: خیابان وصال شیرازی حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب اسلامی، مسیرشماره ۲: میدان حر تا میدان انقلاب اسلامی، مسیرشماره ۳: خیابان ۱۶ آذر حد فاصل بلوار کشاورز تا خیابان انقلاب اسلامی، مسیرشماره ۴: خیابان آزادی حد فاصل تقاطع شهید نواب صفوی-آزادی تا میدان انقلاب اسلامی)، بکارگیری ۵۸۰ دستگاه اتوبوس در ۲۲ مبدا (شامل میادین، پایانه ها، شهرک‌های منتخب، مساجد، پایگاه ها، خطوط عبوری و...)، اختصاص پارکینگ‌های لازم برای وسایل نقلیه شخصی در چندین نقطه و مسیر‌های منتهی به مراسم در سطح شهر تهران از جمله برنامه‌های این معاونت است.

یزدانی افزود: تهیه و توزیع پوستر ویژه برنامه‌های روز جهانی قدس به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، پویش «در هوای قدس»، نشست «در هوای قدس» و دیدار با چهره‌های شاخص حوزه قدس و فلسطین، برگزاری مسابقه بزرگ «شهر در حال و هوای قدس»، برپایی ایستگاه فرهنگی «در هوای قدس» شامل اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و... مجموعه اقداماتی است که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی اجرایی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به اهم اقدامات حوزه معاونت خدمات شهری برای برپایی باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: هویت بخشی سیمای بصری شهر با استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغی موجود از جمله پرتابلها، بیلبوردها، عرشه پل‌ها و... به ویژه در مسیر‌های ده گانه راهپیمایی، انجام تبلیغات محیطی در تلویزیون‌های شهری متناسب با روز جهانی قدس، نظارت بر انجام عملیات نظافت و پاکیزه سازی قبل، حین و پس از مراسم، هماهنگی در خصوص پشتیبانی مناطق درگیر مسیر‌های راهپیمایی به منظور پاکیزه سازی معابر با تامین نیرو‌های کارگری و ماشین آلات مورد نیاز، رسیدگی به موضوعات فضای سبز مسیر‌های راهپیمایی با پشتیبانی مناطق، استقرار نیروی آتش نشان به همراه خودرو‌های سبک و سنگین در مسیر‌های ده گانه راهپیمایی، انجام بازدید‌های مستمر به منظور شناسایی و پیگیری رفع موارد ناایمن و... از جمله این اقدامات است.

یزدانی تصریح کرد: شرکت شهر سالم نیز با استقرار ۴ دستگاه آمبولانس بهمراه ۸ نفر تکنسین فوریت‌های پزشکی و دو نفر پزشک در میادین (فلسطین، ولی عصر، چهار راه، ولی عصر و درمانگاه منطقه ۶ شهرداری) مستقر و در صورت لزوم به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: همچنین یگان حفاظت شهرداری تهران و شرکت شهربان و حریم بان نیز در طول مراسم ضمن استقرار عوامل و خودرو‌ها در طول مسیر، نسبت به برنامه ریزی در خصوص حفظ انضباط اجتماعی و پوشش نقاطی که احتمال حضور دستفروشان و بساط گستران وجود دارد، اقدام خواهد نمود.

یزدانی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج شهرداری تهران نیز با برپایی ۱ غرفه فرهنگی در مسیر راهپیمایی در محدوده چهارراه ولیعصر (عج)، تهیه پلاکارد ۶۰۰۰ عددی و... برنامه‌های مختلف و متنوعی را به اجرا در خواهد آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر: