اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 29 May 2019
لاریجانی در دیدار با سفیر چین در تهران مطرح کرد:
رئیس مجلس گفت: باید چارچوب روشن و دورنمای عملیاتی در نوع روابط در جریان این رفت‌وآمد‌ها حاصل شود.

ایجاد دورنمای عملیاتی در روابط میان چین و ایرانبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس ازخانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس ظهر امروز با پانگ سن سفیر جمهوری خلق چین در تهران که به زودی مأموریت ۵ ساله وی در ایران پایان خواهد یافت، دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات سفیر چین در تهران طی دوره مأموریتش در ایران، گفت: تلاش شما برای گسترش روابط دو کشور مؤثر بود و امیدواریم در جریان رفتوآمد هیأت‌ها میان دو کشور چارچوب روشنی در نوع روابط به دست آید و دورنمای عملیاتی حاصل شود.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس مجلس در دوران مأموریت خود در ایران گفت: طی ۵ سال گذشته همکاری خوبی با دوستان ایرانی داشتم و در این مدت روابط دو کشور همواره توسعه یافته و رفت‌وآمد‌های زیادی به خصوص در جهت همکاری‌های اقتصادی و تجاری انجام شده است.

وی افزود: بر این باوریم کاهش قدرت آمریکا در آینده مشهود بوده و پیروزی برای طرف‌های چینی و ایرانی است.

پانگ سن در ادامه با اشاره به سفر سال گذشته دکتر لاریجانی به چین این سفر را موفق خواند.

سفیر جمهوری خلق چین در تهران در پایان خاطرنشان کرد: برغم اینکه آمریکایی‌ها در فرایند توسعه روابط ایران و چین ممانعت‌هایی ایجاد می‌کنند به آینده روابط دو کشور خوشبین هستیم و سفیر جدید چین در تهران نیز بعد از معرفی در راستای پیشبرد اهداف دوجانبه گام بر می‌دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: