اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 29 May 2019
به استارت آپ‌ها کمک مالی نمی‌شود؛
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: در مرکز مرکز فناوری‌های هوشمند شهری قرار است مجموعه‌هایی با محوریت حوزه فناوری‌های شهری مستقر شوند.

شهرداری، مشتری اصلی محصولات استارت‌آپیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از سایت شهرداری تهران، محمد فرجود مرکز فناوری‌های هوشمند شهری را محصول همکاری مشترک شهرداری تهران منطقه ۹، سازمان فناوری شهرداری و پارک علم و فناوری دانشگاه شریف دانست و گفت: قرار است فضایی که در منطقه ۹ وجود داشت به مرکز توسعه فناوری حول محور چالش‌های شهر تهران و به طور ویژه توسعه شهر هوشمند اختصاص یابد.

وی ادامه داد: برای آنکه شهرداری تصدی گری نکند پارک علم و فناوری دانشگاه شریف را به عنوان این مرکز انتخاب کردیم و قرار است مجموعه‌هایی با محور حوزه فناوری‌های شهری مستقر شوند و فناوری را توسعه دهند.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه به طور قطع شهرداری تهران یکی از مشتریان محصولات توسعه فناوری این مجموعه خواهد بود، افزود: غیر از آن هم اگر این مجموعه‌ها رشد کنند و بزرگ‌تر شوند، می‌توانند به مکان‌های دیگر هم خدمات رسانی کنند. شهرداری هم یکسری خدمات مانند خدمات داده (API) را در اختیارشان می‌گذارد تا سرویس‌ها و اتصالشان با شهرداری را توسعه دهند.

فرجود افزود:برگزاری برنامه‌های توسعه کسب و کار، بازدید‌های دوره‌ای از ذینفعان مختلف در داخل و خارج از شهرداری برای طرح نیاز‌های استارت آپ‌ها و وجود فضای اختصاصی و اشتراکی از دیگر خدماتی است که در این مرکز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود به این مرکز فناوری برای همه آزاد است و فقط محدود به دانشگاه صنعتی شریف نیست، گفت: دانشگاه شریف نقش کمک کننده را دارد، اما ورود به این مرکز یک فرایند ارزیابی، انتخاب و شرایط دارد و شرکت‌ها برای ماندن در آنجا هم باید دائماً پیشرفت را نشان دهند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران افزود: به استارت آپ‌ها کمک مالی نمی‌شود و بیشتر بسترسازی برای توسعه فناوری‌های شهری در این مرکز انجام شده است. هزینه‌ای حداقلی هم از متقاضیان دریافت می‌شود که قطعاً برای آن‌ها به صرفه است.


نام:
ایمیل:
* نظر: