اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 29 May 2019
از آخرین وضعیت بارندگی‌ در استان‌ها؛
بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده تا کشور ما یکی از پربارش‌ترین بازه‌های زمانی نیم قرن اخیر خود را تجربه کند و میزان نزولات جوی تمامی استان‌های کشور از مرز 100 میلی‌متر بگذرد.

میزان بارندگی تمامی استان‌های کشور سه رقمی شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به حدود 330 میلی‌متر رسیده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 104 درصد و نسبت به میانگین 50 ساله حدود 43 درصد افزایش یافته است.

نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور حاکی از آن است که در حال حاضر از میان 31 درصد استان کشور 24 استان بیش از 50 درصد افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته داشته‌اند و تمامی استان‌ها بارش‌های بیشتری را نسبت به مدت متوسط بلندمدت تجربه می‌کنند.

هم‌اکنون لرستان با یک‌هزار و 154 میلی‌متر بارندگی و سیستان و بلوچستان با 106 میلی‌متر بارندگی به ترتیب پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور هستند.

همچنین در‌حال‌حاضر استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با یک‌هزار و 16 میلی‌متر، چهارمحال و بختیاری با 973 میلی‌متر، گیلان با 971 میلی‌متر و ایلام با 897 میلی‌متر بارندگی جزو پربارش‌ترین استان‌های کشور هستند. در این میان استان‌ یزد با 119 میلی‌متر، سمنان با 169 میلی‌متر، کرمان با 173 میلی‌متر و اصفهان با 192 میلی‌متر جزو کم‌ بارش‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: