اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 28 May 2019
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توئیت خود درباره تغییر لحن ترامپ علیه ایران نوشت: با زور و قلدری با ایرانی سخن نباید گفت.

با زور و قلدری با ایرانی نباید سخن گفتبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز سه شنبه دراین توئیت نوشت: مقاومت و انسجام ملی، زبان تهدید و تفرعن ترامپ را فرو ریخت. ترامپ بیشتر خواهد فهمید که با زور و قلدری با ایرانی سخن نباید گفت.

دونالد ترامپ هفته طی هفته های گذشته گفته بود اگر ایران اقدامی علیه منافع آمریکا در خاورمیانه انجام دهد با "واکنشی نیرومند" روبرو خواهد شد و رفتار ایران با آمریکا بسیار خصمانه بوده است.

وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: در مورد ایران باید ببینیم چه می شود. اما آنها خیلی خصمانه رفتار کرده اند. آنها حقیقتا عامل شماره یک تحریک تروریسم بوده اند.

وی افزود: فکر می کنم اشتباه خیلی بزرگی خواهد بود اگر ایران دست به کاری بزند. اگر کاری کند با واکنشی نیرومند مواجه خواهد شد اما نشانه ای نیست که قصد چنین کاری را دارند.

سخنان تازه ترامپ درحالی است که او به تازگی شعله جنگ لفظی با ایران را بالا کشیده است. او یکشنبه در توییتر نوشت: اگر ایران جنگ می خواهد، این رسما پایان کارش خواهد بود. دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکنید.

وی همچنین در گفت‌وگویی تلویزیونی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت به دنبال جنگ نیست، اما اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.  جنگ به اقتصاد ضربه می‌زند و مهم‌تر باعث کشته شدن انسان‌ها می‌شود.

با وجود این، وی دیروز (دوشنبه) در سفر به ژاپن و کنفرانس خبری با  «شینزو آبه»  نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: اعتقاد دارم ایران می خواهد گفت و گو کند، اگر آنها می خواهند گفت و گو کنند، ما نیز خواهان گفت و گو هستیم.

ترامپ افزود: ما دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم. بلکه می خواهیم ایران تسلیحات هسته ای نداشته باشد و به سلاح هسته ای نه بگوید. درحال حاضر به اندازه کافی مشکلات به خاطر تسلیحات هسته ای در جهان داریم. به دنبال این هستم تا به ایران اجازه دهم به عرصه جهانی بازگردد.


نام:
ایمیل:
* نظر: