اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 28 May 2019
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد:
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه وظیفه همه حفظ انسجام داخلی و تلاش برای پرهیز از اختلافات است، گفت: هر کس در هر موقعیتی بخواهد به وحدت و انسجام داخلی ضربه بزند حتما در مسیر آمریکا قرار گرفته است چرا که به هم ریختن کشور خواست آمریکاست.

ضربه به وحدت و انسجام داخلی حرکت در مسیر آمریکا استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  اسحاق جهانگيري شامگاه دوشنبه در مراسم نمايشگاه محصولات مددجويان توانمند‌شده كميته امداد امام خميني (ره) با تسليت شهادت جانسوز حضرت علي (ع) اظهار داشت: ماه مبارك رمضان براي هر يك از ما درس ها و آموزه هاي متعددي در زندگي فردي، اجتماعي و سياسي دارد. يكي از اين درس ها تقويت روحيه همبستگي ملي در جامعه است تا اگر كسي ضعيف تر بود دست او را بگيريم و اجازه ندهيم در مشكلات تنها بماند.

معاون اول رييس جمهور افزود: همه ما به عنوان انسان هاي نيازمند دست نياز به سوي خداوند كه بي نياز مطلق است دراز مي كنيم و اعتقاد داريم كه خداوند دست رد بر سينه بندگان خود نمي زند. ما باور داريم كه با اتكا به خداوند متعال مي توانيم نيازهاي جامعه اسلامي را مرتفع سازيم.

وي قناعت و صرفه جويي را از نتايج درس هاي ماه مبارك رمضان برشمرد و تصريح كرد: اين درس ها در شرايط فعلي كشور براي ما بسيار آموزنده است. ما با اتكا به درس ها و مدد از بركات از ماه مبارك رمضان مي توانيم شرايط سخت پيش رو را پشت سر بگذاريم.

 جهانگيري با بيان اينكه ما دشمني جدي داريم كه خواب هاي آشفته اي براي كشور ما ديده است، گفت: خواب دشمنان به هيچ عنوان تعبير نخواهد شد و ملت ايران سرفراز از اين مقطع دشوار بيرون خواهد آمد.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به تناقض و تعارض در مواضع مقامات آمريكايي،‌ گفت : آمريكايي ها گاهي تهديد مي كنند و ناو به منطقه اعزام مي كند و سلاح و قدرت نظامي خود را به رخ مي كشند و گاهي از گفتگو و مذاكره دم مي زنند كه در هر دو حالت تناقض و تعارض به چشم مي خورد.

وي تصريح كرد: ما با اتكا به ظرفيت ها و توانمندي هاي داخلي كشور و سياست ها و راهبردهايي كه مقام معظم رهبري ترسيم كرده اند و با تلاش همه جانبه مي توانيم سرسخت ترين دشمن را نيز وادار كنيم كه در مقابل ملت ايران سر تعظيم فرود آورد.

 جهانگيري اظهار داشت: دشمنان ملت ايران بيش از ۲۰ سال است كه مدعي هستند كه ايران به دنبال ساخت سلاح هسته اي است و به همين بهانه، تحريم ها و فشارهاي مختلفي را عليه مردم ما اعمال كرده اند و حتي كار را به شوراي امنيت و سازمان ملل كشاندند.

معاون اول رييس جمهور اضافه كرد: آژانس بين المللي انرژي هسته اي مكرر از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كرد و پس از آن گفتگوهاي وسيعي انجام شد و شش قدرت بزرگ دنيا پذيرفتند كه در چارچوب توافق برجام،‌ ايران به سمت ساخت سلاح هسته اي نرفته است اما امروز آقاي ترامپ در ژاپن اعلام كرده است كه «اگر ايران به بمب هسته اي نه بگويد ما همه درها را به روي آنها باز مي كنيم

وي با بيان اينكه ملت متمدن و تاريخ ساز ايران در دوران دفاع مقدس قرباني سلاح شيميايي شد اما حاضر نشد عليه دشمن خود از تسليحات شيميايي و كشتار جمعي استفاده كند، افزود: اين تجربه اي آزموده شده در همين دوران اخير و جنگ تحميلي است كه فردي فاسد و ظالم مثل صدام مناطق و جبهه هاي ما را بمباران شيميايي مي كرد اما ايران حاضر نشد كه حتي يك بار از سلاح كشتار جمعي استفاده كند.

 جهانگيري گفت: آمريكايي ها با وجود آن كه مطالعات زيادي درباره ايران انجام داده اند اما هنوز نتوانسته اند كه ساختار حكومتي جمهوري اسلامي ايران را به درستي درك كنند. مقام معظم رهبري به عنوان يك مرجع و فقيه فتوا داده اند و حكم حكومتي صادر كرده اند كه نگهداري و استفاده از سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي حرام شرعي است و اين حكم يعني احدي در كشور حق ندارد به سمت بمب هسته اي برود. اين فتوا در سازمان ملل به عنوان سند منتشر و ثبت شده است.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه نتيجه مذاكرات هسته اي اين بود كه آژانس بين المللي انرژي اتمي به عنوان تنها مرجع رسمي بين المللي از تاسيسات هسته اي ايران بازديد كند خاطر نشان كرد: اين آژانس تاكنون ۱۴ گزارش منتشر و اعلام كرده است كه ايران هيچ حركت انحرافي به سمت سلاح هسته اي نداشته است.

وي افزود: آمريكايي ها با وجود اين كه از پايبندي ايران به تعهدات هسته اي برجام آگاهي دارند اما مي خواهند بي جهت خود را با يك ملت تاريخ ساز، قدرتمند و تمدن ساز درگير كنند و حتما در اين مسير پشيمان خواهند شد، آنها بايد بدانند جز با قدرت، حضور و توانمندي ايران آرامش به منطقه نخواهد آمد.

 جهانگيري خاطر نشان كرد: آنچه توانست گروه هاي تروريستي كه به دست آمريكايي ها ايجاد شده بودند را زمين گير كند قدرت ايران و مردم منطقه بود.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه كشورهاي اسلامي منطقه بايد با هم گفتگو كرده و مسالمت آميز در كنار هم زندگي كنند كه تصريح كرد: كشورهاي اسلامي نبايد اجازه دهند كه ديگران در مسائل منطقه دخالت كنند و اميدوارم آمريكا سر عقل بيايد و دست از فشار بر ملت ايران بردارد واجازه دهد كه منطقه امن و آرام باشد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در سال ۹۸ شرايط داخلي كشور قدري دشوار تر خواهد شد، افزود: فشارهاي آمريكا بر درآمدهاي نفتي، محدوديت هايي را در اقتصاد و بودجه كشور ايجاد مي كند اما ما مصمم هستيم اين دوران را به خوبي پشت سر بگذاريم و مديران كشور بايد جوانمردانه پاي اداره كشور بايستند.

 جهانگيري افزود: به رغم محدوديت مالي و اقتصادي اما كشور ما ظرفيت هاي فراواني براي برون رفت از مشكلات پيش رو دارد و فقط يارانه پنهان كشور بيش از ۹۰۰ هزار ميليارد تومان است و جوانان تحصيلكرده نيز سرمايه هاي عظيمي هستند كه مي توانند براي برون رفت كشور از مشكلات به كمك بيايند.

معاون اول رييس جمهور در ادامه با اشاره به خدمات كميته امداد امام خميي (ره)‌ گفت: كميته امداد امام خميني (ره)‌ در مسائل توسعه اي و كمك به محرومين يكي از مهمترين يادگارها و ميراث هاي ماندگار امام امت بود.

وي افزود: وقتي امام خميني (ره) نهضت ‌انقلاب اسلامي را آغاز كرد و اعلام كرد كه اين انقلاب، انقلاب محرومين است، نهادهايي متناسب با اين فكر ايجاد كرد كه يكي از آنها كميته امداد بود.

 جهانگيري با اشاره به بازديد خود از نمايشگاه دستاوردها و محصولات مددجويان توانمند شده كميته امداد خاطر نشان كرد: چند ماه قبل سفري به استان سيستان و بلوچستان داشتم و نمايشكاه كوچكي مشابه همين نمايشگاه در روستاي قصر قند برپا شده بود و خوشبختانه اين روند در سراسر كشور در حال انجام است.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه دولت با وجود محدوديت منابع تمام سعي خود را بكار خواهد گرفت تا توجه ويژه اي به كميته امداد داشته باشد. سه برابر شدن يارانه و مستمري مددجويان تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي تعهدي از سوي دولت بود كه خوشبختانه به انجام رسيد و با وجود همه مشكلات اين پرداخت ها بايد هر سال افزايش يابد و دولت در حد توان اين برنامه را اجرا خواهد كرد.

وي از مهندس فتاح رييس كميته امداد به عنوان مديري برجسته و با تجربه در كشور نام برد و با گراميداشت ياد مرحوم نيّري و عسگر اولادي روساي پيشين اين كميته افزود: جهت گيري كميته امداد همواره و در دوره هاي گذشته نيز رسيدگي به طبقه ضعيف جامعه بوده است.

وي با ابراز خرسندي از گزارش معاون كميته امداد مبني بر طراحي مدلي براي ايجاد اشتغال پايدار براي مددجويان اين كميته گفت: خوشبختانه آيين نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ در جلسه هيات دولت به تصويب رسيد و دولت به اعتبارات اشتغال زايي كمك بيشتري خواهد كرد.

 جهانگيري با اشاره به اينكه سهم كميته امداد از اعتبار ۱۸ هزار ميليارد توماني اشتغال روستايي سهم قابل قبولي است افزود: در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سه قوه نيز تصويب شد كه يك ميليارد دلار اعتبار جديد از صندوق توسعه ملي براي حفظ اشتغال فعلي و ايجاد فرصت هاي شغلي جديد برداشت شود.

معاون اول رييس جمهور در بخش پاياني سخنان خود گفت: اطمينان مي دهم كه با وجود همه دغدغه ها و مشكلات اجازه نخواهيم داد مردم تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي در مسائل و دشواري هاي زندگي تنها بمانند.

گفتني است معاون اول رييس جمهور پس از سخنراني در اين مراسم نماز مغرب و عشاي خود را به همراه مددجويان كميته امداد اقامه و روزه خود را در جمع تعدادي از مددجويان اين كميته افطار كرد.

در اين مراسم رييس كميته امداد امام خميني (ره) نيز با قدرداني از همكاري دولت با اين كميته گفت: دولت سال گذشته با وجود همه مشكلات بودجه كميته امداد را به صورت كامل پرداخت كرد.

مهندس فتاح با بيان اينكه هدف گذاري كميته امداد براي سال ۹۸ پرداخت ۶ هزار ميليارد تومان تسهيلات براي اشتغال زايي است، افزود: مردم و خيرين در سال ۹۷ حدود ۳۲ درصد نسبت به سال ۹۶ بيشتر به كميته امداد كمك كرده اند كه بايد از آنها قدرداني شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: