اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 28 May 2019
انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 450 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.

فعالیت بیش از 100 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، از تيرماه سال 1388 تا ابتدای خردادماه سال جاری، سه ميليارد و 132 ميليون کيلووات ساعت از منابع تجديدپذير، انرژي توليد شده که اين ميزان توليد برق از محل انرژي‌هاي تجديدپذير توانسته از انتشار حدود دو ميليون و 161 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنين اين ميزان توليد انرژي‌هاي نو باعث شده 889 ميليون مترمکعب از مصرف سوخت‌هاي فسيلي در ایران که جزو عوامل اصلي آلايندگي هوا در کشور است، کاسته شود و بیش از 689 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

هم‌اکنون 416 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به 724 مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون 103 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 42 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

براساس این گزارش، انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 450 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 124 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 44 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 40 درصد از نوع بادی، 13 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: