اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - 26 May 2019
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ​ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند کالا در شهرهای بزرگ و تقویت شرکت مالکی از جمله اولویت‌های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای است.

ضرورت ایجاد شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند کالا در شهرهای بزرگبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومي سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حسن نيا معاون وزير و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دیدار بانمایندگان تشکلهای صنفی حمل‌ونقل کالا و مسافر بوشهر با اعلام این مطلب گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در بخش جابجایی بار کشور ناشی از راننده محوری و نبود شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند است که تلاش می کنیم با تشویق بخش خصوصی به سرمایه گذاری و بهره گیری ازمنابع بانکی نسبت به ایجاد شرکت های توانمند در شهرهای بزرگ این نقیصه را بر طرف کنیم.

 حسن نیا افزود: شرکت های حمل ونقل توانمند بدان گونه که درقانون آمده با برخورداری از تعداد قابل توجهی کامیون و بهره گیری از ظرفیت منطقه‌ای می‌توانند در مواقع ضروری و تنگناها مشکلات بخش حمل‌و‌نقل جاده‌ای را برطرف کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وجود بيش از340 هزارکامیون خودمالکی و نه شرکت مالکی چالش‌های جدی را در حوزه جابجایی بار و بهره وری حمل‌ونقل ایجاد کرده که چنانچه درقالب شرکت مالکی ساماندهی شوند بخش قابل توجهی از مشکلات موجود را برطرف خواهند کرد.

حسن نیا باتوجه به درخواست مسئولان تشکل‌های صنفی برای اولویت  و بکارگیری ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل برای حمل بار باتوجه به مسئولیت آنها در مقابل صاحبان کالا افزود: این امر نیازمند بررسی بیشتراست اما در شرایط کنونی که در بسیاری از استانها ازجمله خوزستان و فارس برداشت محصولات کشاورزی خصوصا گندم شروع شده می‌توان ازظرفیت کامیون‌های ملکی شرکت‌ها کمک گرفت.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دربخش دیگری ازصحبت‌های خود به لزوم تعادل بین خواسته های استانی و ملی در بخش حمل‌ونقل تاکیدکرد و گفت: برای رسیدن به تعادل بین خواسته رانندگان ،شرکت های حمل‌ونقل‌، تشکل‌های صنفی و کانون‌های مراکز بار نیازمند تعامل بیشتر منطقه‌ای هستیم از این انتظار می‌رود مسئولان مربوطه تعامل بیشتری با یکدیگر برقرار نمایند.

وی همچنین درپاسخ به درخواست مسئولان تشکلهای صنفی بخش مسافر استان باموضوع مشکل ایجادشده با راه‌اندازی طرح خط سیر برای شرکت‌های بومی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان راهداری به حداقل رساندن چالش‌های بخش حمل‌ونقل مسافر با آغاز بکار خط سیر یا شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند مسافر است که امیدواریم در این زمینه نیز با دقت لازم اشکالات طرح راشناسایی وبرطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور همچنین به برنامه جدی سازمان برای به حداقل رساندن مشکلات رانندگان اشاره کرد وافزود: بامشارکت صنعت ومعدن وتجارت درصددهستیم   ازهفته اینده درپایانه ها وشهرک هی حمل ونقل بار به کامیونهایی که درطرح بزرگ جابجایی کالاهای اساسی ومحصولات کشاورزی مشارکت می کنندلاستیک،روغن وقطعات پرمصرف راارایه کنیم.

 حسن نیا در پایان سخنان خود ضمن تقدیرازتلاش ها وخدمات تشکلهای صنفی حمل ونقل استان بوشهردرمواقع ضروری،اظهارامیدواری کرداین تشکلهاباهماهنگی مدیریت استان، این‌بار نیز بااعزام کامیون به بندرامام خمینی (ره ) نقش خود را درجابجایی بموقع کالاهای اساسی بيش از پيش ايفا کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: