اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 20 May 2019
نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت ۲ ماه مخالفت کردند.

دو فوریت طرح تعویق کنکور به مدت ۲ ماه تصویب نشد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، با دو فوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت 2 ماه با 81 رأی موافق، 115 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

هدایت الله خادمی در خصوص دوفوریت این طرح، گفت: با توجه به سیلی که مناطق شمالی، جنوبی و جنوب غربی به وقوع پیوست باعث تلفات مادی و جانی شد نیاز است که دولت علاوه بر رسیدگی به وضعیت مردم آن مناطق برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سال 98 که نزدیک به 100 هزار نفر می باشند کنکور را به تعویق بیندازند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از فضاهای آموزشی و حتی کتاب های درسی دانش آموزان و داوطلبان کنکور به دلیل وقوع سیل از بین رفته است و بسیاری از کتاب هایی که برای نظام قدیم بود مجددا چاپ نشده که باعث ایجاد مشکل برای تعداد بسیاری از داوطلبان کنکور در مناطق سیل زده شده است که لازم است دولت برای کمک به آن ها کنکور سال 98 را به مدت 2 ماه به تعویق بیندازد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس افزود: تعویق کنکور کوچکترین کمک دولت و سازمان سنجش به داوطلبان کنکور سال 98 است که با تعویق آن می توان به آن ها فرصت مطالعه مجدد داد تا با آمادگی کامل در کنکور شرکت کنند و در این خصوص متضرر نشوند.

براساس این گزارش در خصوص دوفوریت طرح تعویق کنکور سراسری به مدت 2 ماه آقایان جبار کوچکی نژاد ، جلیل رحیمی جهان آبادی به عنوان مخالف دوفوریت و همچنین آقایان فرهاد تجری و بهمن طاهرخانی به عنوان موافق این دو فوریت صحبت کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: