اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 20 May 2019
وزیر آموزش‌وپرورش :
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: میزان شهریه‌های مدارس غیردولتی باید دقیقاً به اطلاع اولیا برسد و جدول آن باید در پورتال سازمان بارگذاری شود تا خانواده‌ها بتوانند برای جلوگیری از بروز هر نوع تخلفی اطلاعات دقیق را کسب کنند.

مدارس غیردولتی حق دریافت وجه خارج از الگوی شهریه راندارند

به گزارش عصرپرس، سید محمد بطحایی در مراسم رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی موجود از همراهی مدارس غیردولتی قدردانی کرد.

وی افزود: مدارس غیردولتی منشاء آثار مثبتی در نظام تعلیم و تربیت بوده‌اند. خوشبختانه امروز دو سامانه بسیار مهم که امکان پاسخگویی خوبی را برای مردم فراهم می‌کند افتتاح شده و اولیاء می‌توانند شکایات خود را به مسئولان منتقل کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: اولیای دانش آموزان که به هر دلیلی از عملکرد مدارس شکایت داشته باشند می‌تواند از طریق سامانه ثبت شکایات اقدام کنند و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی موظف است حداکثر ظرف ۱۰روز به شکایات مردم پاسخ دهد.

بطحایی گفت: سامانه ۴۳۱۷نیز سامانه‌ای است که برای آن دسته از مردم که امکان ثبت شکایات در سامانه الکترونیکی مذکور را ندارند، ایجادشده است تا از این طریق اقدام  کنند.

وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع سعی می‌کنم شخصاً به عملکرد سامانه پاسخگویی نظارت کنم تا حقی از خانواده‌ها تضییع نشود.

بطحایی اظهار کرد: میزان شهریه‌های مدارس غیردولتی باید دقیقاً به اطلاع اولیا برسد و جدول آن باید در پورتال سازمان بارگذاری شده باشد و حتی در اپلیکیشن تلفن همراه  اطلاعات مربوطه ارائه شود تا حقی در این خصوص از بین نرود.

وی ادامه داد: پوسترهای الگوی شهریه ارسالی به مدارس باید در معرض دید خانواده‌ها در مدارس نصب‌شده باشد تا خانواده اطلاعات دقیق را کسب کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور به‌هیچ‌عنوان مدارس غیردولتی نباید ریالی بیشتر از شهریه تعیین‌شده از مردم دریافت کنند لذا گروه‌های نظارتی باید این موضوع را بیشتر و دقیق‌تر از قبل پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مردم نباید احساس کنند که حقی از آن‌ها ضایع‌شده لذا گزارش‌های این سامانه پاسخگویی باید مستمراً برای بنده ارسال شود.

بطحایی در خصوص پرونده‌های موجود مدارس غیردولتی اظهار کرد: باید جدول زمان‌بندی تعیین شود تا بر اساس جدول زمان‌بندی تکلیف مدارس متخلف در سال‌های اخیر در اسرع وقت مشخص شود.

وی افزود: شورای نظارت وظیفه دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده‌های مدارس متخلف رسیدگی و نتایج را گزارش دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: