اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 19 May 2019
تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و ریاست جمهوری با حضور معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی و رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امضا شد .

امضای تفاهمنامه همکاری وزارت راه و مرکز همکاری‌های تحول ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، ستاد ایمنی حمل و نقل کشور سال ها مورد توجه بوده که با حضور وزیر راه و شهرسازی جزو اولویت ها قرار گرفته و بعد از اینکه آیین نامه های آن مورد تایید هیات وزیران قرار گرفت در زیرمجموعه وزارت راه فعال می‌شود.

آدم نژاد با بیان اینکه  حمل و نقل هوشمند از عواملی است که در این تفاهمنامهمورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حمل و نقل  کشور محلی برای بررسی ضعف‌های این بخش ایجاد و در زمینه راه هوشمند، مسیرهای هوشمند را برای کمک به تجاری سازی فراهم می کنیم و در بخش حمل و نقل ریلی و هوایی نیز اقداماتی با تکیه بر توان داخل مطرح شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره تکمیل فاز اول طرح جامع حمل و نقل، گفت: بزودی نتایج فاز اول این طرح اعلام می شود ‌و در فاز دوم نیز در بحث مدل تقاضا کار خواهد شد .

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تاکید بر اینکه لجستیک نیز از دیگر عواملی است که در این تفاهمنامه آمده است، تصریح کرد: حضور یک لجستیک کمک می کند در اقتصاد منطقه نقش فعال تری ایفا کند، زیرا معتقدیم لجستیک در زنجیره تامین بسیار موثر است.

جابجایی  ۵۰۰میلیون تن بار در جاده های کشور

آدم نژاد ادامه داد: ۵۰۰ میلیون تن بار در جاده های کشور در حال جابجایی است و ۳۰ مکان  لجستیکی در جهت کاهش هزینه ها در پیشبرد حمل و نقل کشور طراحی شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز اقداماتی در دستور کار است، گفت: در آینده نزدیک شاهد شکل جدیدی از توزیع کالا در اطراف شهرها هستیم که نیازمند مطالعات جدی است که در مسئولیت اجتماعی نیز دیده شده است.

وی گفت: هزاران هزار میلیارد تومان برای نبود بحث لجستیک خسارت به کشور وارد می آید که در این راستا با ایجاد ارزش افزوده در جریان جابجایی کالا در حال سرمایه گذرای هستیم .

وی در ادامه یکپارچه سازی آماری در حمل و نقل را از مهم‌ترین اقدامات این تفاهم نامه دانست و گفت: شفافیت و قابل دسترس بودن نظام نامه آماری حمل و نقل کشور می تواند در زمینه رصد، تامین و نیاز این حوزه با نگاه مسولیت اجتماعی موثرباشد.

حمل‌ونقل از حوزه های اساسی کشور برای خروج از تحریم است

در ادامه سیدعلی اکرمی‌فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار داشت: حوزه حمل‌ونقل از حوزه های اساسی کشور برای خروج از شرایط بحرانی، تحریم و بن‌بست‌ها است.

اکرمی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه ایران موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و حمل‌ونقل از پیش گام های اقتصاد مقاومتی است گفت:در رابطه با اینترنت اشیاء و پدیده‌ها رویکرد جدیدی در حال وقوع در کشور است و هوشمندسازی از اجزای آن است. کارگروه دبیرخانه در حوزه حمل‌ونقل و هوش مصنوعی در این مرکز فعال است.

رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: با توجه به ظرفیت‌ها در حوزه هوشمندسازی، فناوری و اینترنت اشیاء ما تلاش می‌کنیم، همه ظرفیت‌های خود را در خدمت این تفاهم‌نامه قرار دهیم.

وی بیان کرد: در حوزه قطارهای برقی مسأله مهم تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در این موضوع است.

رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: در ارتباط با این مرکز و همکاری با وزارت راه باید گفت: ما پیش از این سال‌ها در حوزه حمل‌ونقل هوایی با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی همکاری داشته‌ایم و نیازهای حوزه هوایی از کشورهای مختلف تأمین شده است و در این حوزه کارگروهی فعال از گذشته داریم.

به گزارش عصرپرس، تفاهمنامه همکاری مشترک  وزارت راه و شهرسازی و ریاست جمهوری با حضور  آدم نژاد معاون  حمل ونقل  وزارت راه و شهرسازی و سید علی اکرمی فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری  امروز ۲۹اردیبهشت ماه امضا شد .




خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: