اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 19 May 2019
نمایندگان مجلس وزارت صمت را مکلف کردند در افق سند چشم انداز ۲۰ ساله، بسترهای لازم را برای ورود فناوری های جدید تولید خودرو با همکاری شرکت های معتبر خودروسازی جهان فراهم کند.

وزارت صمت مکلف به بسترسازی ورود فناوری‌های جدید تولید خودرو شد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح یک فوریتی ساماندهی صنعت خودرو، با ماده 5 این طرح با 188 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 5 این طرح آمده است؛ وزارت صنعت، وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت مواد (۲) و(۳) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب 16/11/90 مکلف است در افق سند چشم انداز بیست ساله بسترهای لازم را برای ورود فناوری های جدید و مستقل تولید خودرو با همکاری شرکتهای معتبر خودروسازی جهان و یا به صورت سرمایه گذاری مشترک (JV) با شرکتهای فعال موجود فراهم سازد. آیین نامه اجرائی این ماده ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاقها و انجمن های تخصصی تولیدی ذی ربط تهیه میشود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران به قوه قضائیه

نایب رئیس مجلس پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این گزارش جهت بررسی های بیشتر به قوه قضائیه ارجاع می شود.

ولی ملکی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 29 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش نهایی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران را که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس که به تصویب رسیده است را قرائت کرد.

در این گزارش به فرآیند تحقیقات به عمل آمده و خرید و فروش در شرکت ملی صنایع مس ایران پرداخته شده، همچنین وضعیت تسهیلات مالی و کمک های بلاعوض و پرداخت های نجومی نیز شفاف شده است. همچنین در بخش پیشنهادات گزارش به تخلفات قید شده اشاره  و تاکید نیز شده که تمام تصمیم گیری ها براساس نقشه راه معدن و استراتژی های مصوب باشد.

گفتنی است در بخش پیشنهادات؛ شرکت ملی صنایع مس ملزم شده تا از شرکت پارس اولنگ یا به عنوان مشاور در عملیات اجرایی اکتشاف یا به عنوان ناظر استفاده نماید. همچنین پیشنهاد شده تا خصوصی سازی به معنی واقعی صورت پذیرد و پارامترهای زیست محیطی در تمامی واحدهای فعلی رعایت شود.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس در ادامه و پس از قرائت گزارش مذکور گفت: گزارش نهایی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران به قوه قضائیه ارجاع شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: