اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 18 May 2019
حناچی خبر داد:
شهردار تهران گفت: ۵۲۰ واحد مسکونی در محله سیروس توسط توسعه گران (انبوه سازان) بخش خصوصی ساخته خواهد شد که در این مجموعه الگوی بومی محله و ارزش‌های معماری منطقه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ساخت ۵۲۰ واحد مسکونی محله سیروس در طرح بازآفرینی شهریبه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران و همچنین ایجاد نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، گفت: محله سیروس ۴۰ هکتار است که نقطه‌ای که قرار است مورد بازسازی قرار گیرد ۴.۲ هکتار بوده و ۵۲۰ واحد مسکونی در آن توسط توسعه گران (انبوه سازان) بخش خصوصی ساخته خواهد شد. در احداث این مجموعه الگوی بومی محله و ارزش‌های معماری این منطقه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

تاکنون دو بار برای نوسازی محله سیروس برنامه ریزی شده بود که اجرا نشد و امروز از سومین طرح آن برای ساخت ۵۲۰ واحد رونمایی شد.

شهردار تهران ادامه داد: تا به حال برای محله سیروس دو طرح مصوب داشتیم که اولی ساخت بلوک‌هایی شبیه مسکن مهر و دومی با نام مسکن امید که طرح مناسب‌تری بود. امروز طرح سوم مورد تفاهم شهرداری و وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که برای آن برنامه ریزی می‌شود.

حناچی گفت: امیدواریم امضای تفاهم نامه‌های همکاری شهرداری تهران در وزارت راه و شهرسازی منجر به برنامه ریزی عملی برای بهتر شدن شهر تهران شود.

شهردار تهران درباره بازسازی بافت فرسوده تهران نیز، افزود: توسعه گران باید توجه ویژه به منافع ذی‌نفعان و ایجاد اطمینان برای ساکنان این بافت‌ها را داشته باشند.

به گزارش عصرپرس، در پایان این نشست تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری مبنی بر ایجاد نهاد راهبردی و پایش طرح‌های توسعه‌ای شهر تهران بین شهرداری، شورای شهر و وزارت راه و شهرسازی  منعقد گردید.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: