اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 18 May 2019
مدیرعامل آبفاي هرمزگان تاكيد كرد:
مدیرعامل آبفاي هرمزگان در تشریح روند پیشرفت پروژه‌ تصفیه‌خانه بندرعباس،گفت: ساماندهی فاضلاب به‌عنوان یک دغدغه‌ و مطالبه‌ بحق مردمی، نیازمند تعامل بین‌بخشی است.

ساماندهی فاضلاب بندرعباس در گرو تعامل بین‌بخشیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، امین قصمی مدیرعامل آبفاي هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت پروژه احداث، ارتقا و توسعه تاسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر بندرعباس بیان داشت: احداث و ارتقای تصفیه‌خانه موجود و ایستگاه پمپاژ اصلی ظرف مدت 24 ماه به پایان می‌رسد، اما عدم عقد نهایی قراردادهای فروش پساب و تامین نشدن بودجه مورد نیاز این پروژه، احداث تاسیسات انتقال پساب به محل مصرف را با کندی مواجه کرده است.

وی زمان مورد نیاز برای اجرای شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب را 36 ماه عنوان کرد و گفت: شرکت سرمایه‌گذار این طرح مبلغ 2500 میلیارد ریال را در بخش‌های مختلف این پروژه سرمایه‌گذاری کرده تا در پی آن هدف ارتقای کمی ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب از 64 هزار به 80 هزار مترمکعب در شبانه روز و احداث خط انتقال پساب به‌طول 25 کیلومتر محقق شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان بیان داشت: عمليات راهبري، نگهداري، بهره‌برداري و تعميرات ايستگاه‌ها و تصفيه‌خانه فاضلاب شهر بندرعباس از سال 85 به بخش خصوصي واگذار شده است و این شرکت به‌رغم موانع پیش رو سعی کرده خود را به برنامه زمان‌بندی نزدیک کند.

وی ساماندهی فاضلاب را یکی از دغدغه‌های بحق مردم بندرعباس خواند و گفت: متأسفانه پس از خروج آمریکا از توافق‌نامه برجام تمامی توافق‌های به‌عمل آمده با سرمایه‌گذاران خارجی به‌صورت یک‌طرفه لغو و کار با کندی مواجه شد.

مدیرعامل آبفاي هرمزگان ضمن اشاره به اقدامات اساسی در راستای حذف بو از پساب بندرعباس افزود: کیفیت پساب خروجی از ایستگاه‌ها مطابق با استانداردهاست.

قصمی در ادامه میزان دبی ورودی فاضلاب به تصفیه‌خانه را بسیار بیشتر از ظرفیت اسمی آن توصیف کرد و گفت: این موضوع نیز مسئله‌ بازسازی تصفیه‌خانه را با تاخیر مواجه کرده است.

وی مشکلات بازاریابی و فروش پساب را نیز یکی دیگر موانع اساسی در پیشرفت صحیح این پروژه دانست و گفت: به‌‌رغم تشکیل کارگروهی با همین موضوع در استانداری که نتیجه آن انعقاد تفاهم‌نامه خرید پساب از سوی شهرداری و صنایع غرب بندرعباس بود و شورای شهر نیز مصوبه‌ای در خصوص خرید پساب و استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز تصویب کرد، اما در عمل شاهد اقدامی برای تشویق سرمایه‌گذار نبودیم و تعهدات بر زمین ماند.

مدیرعامل آبفاي هرمزگان در پایان خواستار تعامل تمام دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حل معضل فاضلاب بندرعباس شد و گفت: دغدغه‌ مردم، دغدغه ماست و تمام تلاش خود را در سال جاری برای ساماندهی فاضلاب خواهیم کرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: