اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 18 May 2019
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد:
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: با تغییر نرخ ارز درآمد ریالی شرکت های بورسی صادرکننده حدود ۳ برابر شده که این اثر درآمدی سبب افزایش قیمت سهام شرکت ها می شود.

درآمد ریالی شرکت های بورسی صادرکننده ۳ برابر شده استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت،محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات شاخص های بورس طی یک هفته گذشته، گفت: تغییر قیمت ارز در اقتصاد ایران بر ارزش شرکت ها تاثیر مستقیم می گذارد و یکی از موضوعات مهم این بوده که با افزایش نرخ ارز قیمت دارایی پایه برای شرکت های بورسی نیز تغییر می یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: مفهوم تغییر قیمت دارایی پایه این است که قیمت سهام شرکت ها باید افزایش یابد و این بدین معناست که تقاضا برای سهام شرکت ها افزایش یافته و عرضه کاهش می یابد و طبیعتا شاخص بورس که میانگین قیمت سهام شرکت های بورسی است  با این افزایش به صورت طبیعی رشد پیدا می کند.

نرخ ارز در درآمد شرکت های صادرکننده  بورسی تاثیر می گذارد

وی با بیان اینکه نرخ ارز همچنین در درآمد شرکت های صادرکننده  تاثیر می گذارد، ادامه داد: صادرات بسیاری از شرکت های بورسی همانند پتروشیمی ها، فولادی ها، شرکت های سنگ آهنی و واحدهای مواد غذایی ارزی است، بنابراین زمانی که این شرکت ها دلار خود را با نرخ 4 هزار تومان دریافت می کردند یک رقم خاصی درآمد ریالی داشتند.

 اولویت اول اقتصاد کشور تجهیز و جذب منابع نقدینگی سرگردان در جامعه از طریق بازار سرمایه برای ایجاد سرمایه گذاری مولد در اقتصاد به جای دلالی و واسطه گری است

پورابراهیمی تاکید کرد: در حال حاضر با تغییر نرخ ارز، درآمد ریالی شرکت های بورسی صادرکننده حدود 3 برابر شده که این اثر درآمدی سبب افزایش قیمت سهام شرکت ها می شود.

افزایش درآمد شرکت های صادرکننده در رشد شاخص های بورسی تاثیر داشته است

وی با بیان اینکه در مجموع قیمت دارایی پایه و افزایش درآمد شرکت های صادرکننده در رشد شاخص های بورسی تاثیر داشته است، افزود: پیش بینی می شود که روند افزایشی شاخص های بورس در آینده  استمرار یابد، چراکه بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی برای جذب منابع دارد تا نرخ بازده خوبی به سپرده گذاران در این بازار ارائه کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اولویت اول اقتصاد کشور تجهیز و جذب منابع نقدینگی سرگردان در جامعه از طریق بازار سرمایه برای ایجاد سرمایه گذاری مولد در اقتصاد به جای دلالی و واسطه گری است، لذا در این راستا نرخ بازده نیز در ماه های آینده مثبت است، البته نوساناتی در این بازار وجود خواهد داشت و  شاید ریزش هایی داشته باشد، اما روند بلندمدت نرخ بازده به صورت قابل توجهی مثبت خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: