اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 15 May 2019
معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت تاکید کرد:
معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بر ضرورت تقویت شتاب‌دهنده‌ها در تجاری‌سازی دانش و فناوری تاکید کرد.

ضرورت تقویت شتاب‌دهنده‌ها در تجاری‌سازی دانش و فناوریبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پژوهشگاه صنعت نفت، سعید محمدزاده معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت گفت: توسعه اقتصاد کشور در گرو تبدیل علم و دانش است تا در این زمینه بتوان به سوی تجاری‌سازی گام برداشت.

وی افزود: امیدواریم که با سرعت و جدیت از پوسته‌ها و لایه‌های دولتی خارج شویم تا برای تجاری‌کردن محصولات علمی کشور اقدام‌های لازم را انجام دهیم.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت تصریح کرد: باید علم و دانش را به فن تبدیل کرد، بنابراین مهم‌ترین ماموریت پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه‌ها این است که به دنبال حلقه‌های واسط و شتاب‌دهنده‌هایی باشد که این اقدام‌ها را انجام می‌دهند.

محمدزاده به جایگاه سازمان‌ها در زنجیره ارزش تاکید کرد و گفت: جایگاه هر سازمانی را میزان سهم و نقش آن مجموعه در تجاری کردن محصولات و ارتباط آن سازمان با صنعت مشخص می‌کند، به عبارتی دیگر، ما باید بدانیم همواره چه میزان سهم از اقتصاد کشور را می‌توانیم تامین کنیم.

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در پایان به جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت در برآورده ساختن نیازهای صنعت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پژوهشگاه صنعت نفت با توجه به سابقه و ظرفیت‌های بالای خود برای اقتصاد کشور، توانسته گام‌های بزرگی بردارد و امیدواریم با توجه به نیازهای بالای صنعت، این مجموعه بتواند به اقدام‌های خود سرعت بیشتری ببخشد تا سرانجام بتواند دانش و فناوری‌های خود را به صورت تجاری‌ درآورد و در اختیار صنعت قرار دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: