اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 15 May 2019
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آزادراه ۵۸ کیلومتری کمربندی جنوبی تهران بازدید کرد.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از آزادراه کمربند جنوبی تهرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی خیرالله خادمی معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در رأس هیأتی از پروژه آزادراهی کنارگذر جنوبی تهران بازدید کرد.

وی ابتدا از قطعه یک این آزادراه حدفاصل آزادراه کرج- قزوین تا جاده ماهدشت- اشتهارد به طول ۴۰ کیلومتر سپس قطعه دوم حدفاصل جاده ماهدشت- اشتهارد تا تبادل آزادراه تهران ساوه به طول ۵۰ کیلومتر و در ادامه از قطعه سه حدفاصل تبادل آزادراه تهران ساوه تا آزاد راه تهران- قم به طول ۳۰ کیلومتر و در نهایت از قطعه چهار حدفاصل آزادراه تهران- قم تا آز ادراه حرم تا حرم به طول ۳۸ کیلومتر بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از نزدیک در جریان روند اجرایی تونل واقع در قطعه یک که در کیلومتر صفر این پروژه قرار دارد و همچنین عملیات اجرایی پل تقاطع راه آهن قرار گرفت.

در محدوده چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است و در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع در آزادراه قزوین – کرج تا اتصال به آزادراه حرم تا حرم در محدوده چرمشهر ورامین به طول ۱۵۸ کیلومتر تعریف شده است .

مسیر این آزاد راه که از غرب شهر آبیک آغاز شروع می‌شود پس از حدود ۴۵ کیلومتر از طریق تقاطع غیر همسطح از راه اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و در کیلومتر ۹۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – ساوه تقاطع دارد .

پس از آن در کیلومتر ۱۲۰ با راه اصلی و آزاد راه تهران – قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر ۱۵۸ به مسیر آزاد راه قم- چرمشهر- گرمسار در محدوده شهر چرمشهر ورامین متصل می‌شود .

این آزاد راه تکمیل کننده آزاد راه شماره دو که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تعریف شده است .

توسعه کریدور بین المللی آزاد راهی شرق به غرب، توسعه کریدور بین‌المللی آزادراهی شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران، کاهش طول مسیر، کاهش بار ترافیکی آزاد راه قزوین – کرج – تهران، کاهش زمان سفر برای وسیله نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین تا ۱۱۰ دقیقه، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و گازها گلخانه‌های به ویژه در محدوده شهر تهران و افزایش ایمنی و مطلوبیت سفر و کاهش سوانح رانندگی از جمله اهداف اجرای این طرح می‌باشد.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: