اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 15 May 2019
مجیدی خبر داد:
دبیر مجمع بین المجالس آسیایی گفت: معتقدیم دیپلماسی پارلمانی زمانی موفق خواهد شد که جامعه رسانه‌ای همراه و تقویت شده داشته باشد.

برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاران در حوزه دیپلماسی پارلمانی

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، محمدرضا مجیدی با تأکید بر نقش محوری رسانه در روابط بین دول و بین پارلمانی در جهان امروز به صورت عام و خاص، گفت: تلاش داریم جامعه خبری مرتبط با حوزه پارلمان بین المجالس آسیایی را تقویت کنیم و در این راستا از برخی شبکه های خبری فعال در آسیا، به خصوص شبکه های داخلی استفاده می کنیم تا خبرنگاران در قالب دوره های آموزشی و کارگاهی در این حوزه ارتقا یابند.

بازوی رسانه را به کمک دیپلماسی پارلمانی خواهیم آورد

دبیر مجمع بین المجالس آسیایی در ادامه با بیان اینکه اگر بازوی رسانه و دیپلماسی رسانه ای به کمک دیپلماسی پارلمانی بیاید برآیند و راندمان کار افزایش می یابد، عنوان کرد: امروز به این باور رسیده ایم که با این کار هم توفیق رسانه بیشتر می شود و هم پارلمانی که رسانه را در دستور کار خود دارد موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر قصد داریم دیپلماسی پارلمانی موفقی داشته باشیم باید جامعه رسانه همراه تیم پارلمانی را در فضای دوجانبه یا چند جانبه تقویت کرده و از ظرفیت آن برای بهره گیری و هم افزایی ظرفیت دیپلماسی استفاده کنیم.

خبرگزاری خانه ملت محلی برای آغاز دوره‌های آموزشی در حوزه دیپلماسی پارلمانی

مجیدی در ادامه آغاز دوره های آموزشی را با خبرگزاری خانه ملت عنوان و بیان کرد: برای خبرنگاران کارگاه هایی برگزار می کنیم تا از طریق آن به جامعه رسانه ای مستقل دیپلماسی پارلمانی در آسیا برسیم.

دبیر مجمع بین المجالس آسیایی در ادامه برگزاری این دوره ها را به همت این دبیرخانه عنوان کرد و افزود: کمیته فرهنگی دبیرخانه این موضوع را در دستورکار خود دارد و جمهوری اسلامی در این زمینه پیشگام خواهد شد و حتی در نهایت می توانیم این طرح ابتکاری که در حال حاضر در آسیا صورت می گیرد را در قالب پروژه ای به IPU (بین المجالس جهانی) پیشنهاد دهیم


نام:
ایمیل:
* نظر: