اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 14 May 2019
مصوبات سیزدهمین جلسه کارگروه کاغذ با دستور جلسه بررسی وضعیت کاغذ منتشر شد.

مصوبات سیزدهمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ منتشر شد

به گزارش  عصرپرس از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جلسه با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه کاغذ و اعضای کارگروه تشکیل شد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر، ١٣ بند در حوزه کاغذ مصوب شد.

مصوبات این جلسه به شرح زیر است:

١-همه دستگاه‌های عضو کارگروه، همچنان اطلاعات خود را در فایلی که دبیرخانه کارگروه تهیه کرده، قرار دهند تا اطلاعات، یکسان و یکپارچه شود زیرا اطلاعات ناهماهنگ، تولید ناکارآمدی می‌کند.

٢-یک کمیته ۳ نفره مرکب از نمایندگان دبیرخانه، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات تشکیل شود تا به‌صورت تلفنی، موارد مهم تعزیراتی را پیگیری کنند و سپس نامه‌نگاری را برای مستندسازی اقدامات انجام دهند.

٣-اداره کل مطبوعات داخلی و دفتر کتاب و کتابخوانی، با بازرگانانی که کاغذ با ارز دولتی (چه قبل از تشکیل کارگروه و‌چه پس از آن) وارد کرده اند تماس فوری بگیرند و ضمن تحویل گرفتن کاغذهای مانده، آنان را از عواقب فروش بدون تأیید مطلع کنند.

٤- درخواست های جدید بازرگانان متخلف پذیرش نشود و چنانچه تقاضاهای قدیم شان هنوز گشایش اعتبار نشده، در مکاتبه دبیرخانه با وزارت صمت و بانک مرکزی متوقف شود.

٥-تقاضای ابطال کارت بازرگانی متخلفان بررسی شود.

٦-نماینده محترم گمرک در ترخیص حدود ۶۰۰۰ تن کاغذ موجود در گمرکات تسریع کند و‌ چنانچه هر پرونده مشکلی دارد فوراً تلفنی به دبیرخانه اطلاع دهد تا پیگیری شود.

٧-دو اداره کل ذیربط در وزارت فرهنگ، در صدور حواله برای کاغذهای مرتبط با ردیف قبل تسریع کنند تا التهاب بازار فروکش کند.

٨-از ترخیص کالاهای کاغذ لوکس که به اسم روزنامه ای و تحریر، مجوز گرفته اند و سپس تغییر داده اند، خودداری شود.

٩-تا چهارشنبه فهرست متقاضیان زینک برای زینک های وارداتی که توسط واردکننده، پیش فروش شده، توسط مدیرکل محترم چاپ ونشر بررسی و تایید شود و به جای موارد غیر تاییدی، ناشران و مطبوعات معرفی شوند (مشروط به واریز آنی وجه آن) و فهرست کل زینک توزیعی منتشر شود. ضمنا قیمت گذاری زینکها توسط کمیته تخصصی کارگروه و ‌با عضویت سازمان حمایت انجام گیرد تا کالا معطل فرایند قیمت گذاری نشود.

١٠-از نماینده محترم بانک مرکزی، سوال شود که چرا متقاضیانی که در مرحله تامین ارز هستند هم نیمایی می‌شود؟

١١-با توجه به آن که نیاز وارداتی بخش فرهنگ (مطبوعات و کتاب) ٩۰ هزار تن (تقریبا ٩۰ میلیون دلار) است، پیگیری های لازم برای ارز ۴۲۰۰ انجام شود.

١٢-در جلسه ستاد تنظیم بازار، نمایندگان همه دستگاه ها تاکید کنند که حتی در صورت خارج شدن کاغذ از گروه یک، تایید تقاضاهای واردات در استانها را چه تدبیری دارد؟ و همچنین نظارت بر توزیع کاغذهایی که توسط کارگروه، تایید شده و بتدریج وارد می‌شود.

١٣-کمیته تخصصی کارگروه به دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت برای بررسی و تایید قیمتهای پیشنهادی واردات کاغذ دفترچه های بیمه درمانی کمک کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: