اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 14 May 2019
توافق نامه همکاری مشترک بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور دکتر نمکی و دکتر مونسان به امضا رسید.

امضا توافق‌نامه همکاری مشترک در زمینه گردشگری سلامت

به گزارش عصرپرس، در راستای گسترش همکاری های مشترک و اجرای هر چه بهتر قوانین و مقررات موجود دو دستگاه به منظور هماهنگی بیشتر در حوزه گردشگری سلامت با توجه به اولویت و اهمیت موضوع، این توافق نامه بین وزیر بهداشت و مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شد.

موضوع این توافق نامه شامل هماهنگی و تقسیم تخصصی کار بین دو دستگاه به منظور برنامه ریزی و تدوین سیاست های کلی گردشگری سلامت و شامل 6 بند بوده و اعتبار آن از زمان امضا، 5 سال است و به صورت خودکار، قابلیت تمدید دارد.

 وزارت بهداشت در این توافق نامه 12 تعهد از جمله صدور مجوز شرکت های تسهیل گر خدمات تشخیصی درمانی به گردشگران سلامت، صدور مجوز پذیرش گردشگران سلامت به بیمارستان های واجد ضوابط و اعطای  IPD، تعیین تعرفه  خدمات پزشکی به گردشگران سلامت و نظارت بر اجرای دقیق آن و برنامه ریزی و اقدام فوری جهت حذف واسطه های غیر قانونی و جلوگیری از ایجاد آن توسط مراکز درمانی را دارد.

همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز 10 تعهد از جمله صدور مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت جهت دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی (بند ب) واجد شرایط و یا متقاضیان جدید براساس ضوابط سازمان، نظارت بر نرخ خدمات گردشگری به گردشگران سلامت، حمایت از دفاتر دارای مجوز گردشگری سلامت به منظور بازاریابی و تبلیغات بر اساس توانمندی های گردشگری و درمانی در بازارهای بین المللی به ویژه بازارهای هدف و همچنین برنامه ریزی و اقدام فوری جهت جلوگیری از فعالیت مترجمان غیر قانونی و آموزش تخصصی راهنمایان گردشگری ویژه گردشگری سلامت است.


نام:
ایمیل:
* نظر: