اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 13 May 2019
معاون بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد:
معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابلاغ نسخه ششم دستور العمل «بسیج ملی کنترل فشار خون » به دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

ابلاغ دستور العمل «بسیج ملی کنترل فشار خون » به دانشگاه ها

به گزارش عصرپرس از وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی کشور ضمن اعلام این خبر، گفت: رییس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان ها، روسای دانشگاه ها و معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دبیر ستاد اجرایی در استان ها هستند.

وی افزود: جایگاه اصلی اجرای کمپین در نظام شبکه است. 26 هزار مرکز سلامت خط مقدم اجرای این برنامه هستند. در کنار آن ایستگاه های سیار و ثابت دیگری برای اجرای برنامه خواهیم داشت که بر اساس دستورالعمل باید برای اندازه گیری فشار خون افراد آماده باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم این بسیج ملی اینست که بتوانیم دستگاه ها و مردم را وارد کار کرده و همه ظرفیت های اجتماعی کشور را درگیر این کمپین کنیم.

رئیسی گفت: بر اساس دستور رییس جمهور و مکاتبه انجام شده با وزارت کشور، برنامه ها به پیش می رود و با ستاد کل نیروهای مسلح نیز هماهنگ شده که با کمپین همکاری کنند.

معاون بهداشت گفت: باید از همه ظرفیت های لازم اعم از دانشجویان پرستاری، پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای اجرای کمپین بهره برد.

معاون بهداشت افزود: 8 میلیون کارگر در کارخانه ها و کارگاه ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای بهداشت حرفه ای برای اجرای این کمپین فراهم می کند.

وی اظهار داشت: اهداف کلی کمپین، افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه در باره این بیماری است و پیش بینی می کنیم فشار خون 20 میلیون از افراد بالای 30 سال اندازه گیری شود، 2 میلیون نفر با فشار خون بالا شناسایی و یک میلیون نفر نیز برای مراقبت و درمان به مراکز معرفی شوند.

وی تصریح کرد: دستورات رییس جمهور و وزیر بهداشت،  مبنای خوبی برای جلب مشارکت از همه سازمان هاست.

معاون بهداشت در پایان گفت: 7 کارگروه تخصصی در ستاد وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون ایجاد شده و کمپین 27 اردیبهشت رسماً آغاز خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: