اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 12 May 2019
معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران خبر داد:
معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران گفت: امسال حدود ۱۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاب استان تهران در نظر گرفته شده است.
۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های فاضلاببه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران،  سیدعلیرضا ساداتی‌فرد معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران درباره پروژه‌های کلان آبفای استان تهران در بخش فاضلاب گفت: با این‌که ۷۷درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب در کلان‌شهر تهران اجرا شده، اما بخشی از آن هنوز قابل بهره‌برداری نیست و دلیل آن کافی‌نبودن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب است که به همین منظور یکی از برنامه‌های مهم ما در بخش فاضلاب تکمیل مدول‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران است.

ساداتی فرد افزود: مدول‌های ۷ و ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و به ظرفیت ۲۳۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز‌ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر عقب‌ماندگی روند توسعه شبکه و تاسیسات فاضلاب در سایر شهرهای استان تهران، گفت: برنامه‌ریزی شده است که عملیات اجرایی احداث ۸ مدول تصفیه‌خانه فاضلاب برای ۱۰ شهر استان تهران به ظرفیت مجموع ۲۳۵هزار متر مکعب در شبانه‌روز برای زیر پوشش‌ قراردادن یک میلیون و ۳۹۴هزار نفر با ۹۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شود که چهار مدول آن در نیمه اول سال و چهار مدول دیگر در نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران درباره سایر طرح‌های فاضلاب در تهران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) در چهار مدول و با ظرفیت تصفیه۵۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر طرح‌های آبفای استان تهران است که تاکنون ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بخشی از اعتبارات آن از طریق بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

ساداتی‌ فرد افزود: ۱۲ کیلومتر تونل فاضلاب‌رو غرب تهران که به روش حفاری مکانیزه در حال انجام است به تصفیه‌خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) منتهی خواهد شد که تاکنون هشت کیلومتر از این تونل یعنی حدود ۶۰درصد آن انجام شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: