اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 11 May 2019
کاراندیش:
علی اصغر کاراندیش معاون وزیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درآمیختن تکنیک و هنر در موضوع پدافند غیرعامل می‌تواند در فرهنگ سازی این موضوع دارای اولویت در کشور موثر واقع گردد.

پدافند غیر عامل در بستر فرهنگی مقوله بسیار مهمی است

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استانها، وی افزود: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور ایمن سازی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است که  مستلزم ایجاد راهبردهای فرهنگی موثر و کاربردی خواهد بود

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اساسا فرهنگ پدافند اقتصادی ، پدافند زیستی ، پدافند سایبری و غیره می بایست به صورت مویرگی در بین آحاد جامعه و به ویژه متولیان امور در دستگاههای تصمیم ساز و اجرائی کشور نهادینه گردد.

به گفته کاراندیش، پتانسیل های حوزه فرهنگ و ابزارهای موجود در عرصه هنر می تواند این مسیر پرفراز و نشیب را تسهیل نماید .

 وی گفت: به کار بستن موضوعات پدافندی در قالب ادبیات نمایشی ، هنرهای تجسمی ، بهره گیری از ارکان رسانه ای، تکنیک های هنر هفتم و تاثیرگذاری فزاینده آن در بین همه اقشار جامعه، گوشه ای از ظرفیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق اهداف مورد نظر دولت محترم و حاکمیت در قالب پدافند غیر عامل می باشد  .

کاراندیش افزود: در واقع درآمیختن تکنیک و هنر در موضوع پدافند غیرعامل می تواند در فرهنگ سازی این موضوع دارای اولویت در کشور موثر واقع گردد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سال ٩٨ بنا برآن داریم علیرغم کمبود بودجه ، گام های موثری در این زمینه با همکاری دستگاههای مرتبط و سازمان ها و ادارات تابعه وزارت متبوع برای تحقق اهداف و تکالیف دولت در برنامه ششم توسعه برای امور پدافند غیر عامل برداشته شود.

وی افزود: برای اولین بار سند راهبردی پدافند غیرعامل کشور از منظر فرهنگی با همکاری مراکز علمی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی تدوین خواهد شد که نقش به سزایی در تعاملات و برنامه ریزی های فرهنگی این مهم خواهد داشت .

وی بیان کرد: تفاهم نامه ای با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور پیرامون بررسی بار روانی و میزان تاثیرگزاری عرصه فرهنگ و هنر در کالبدهای سیاسی، اقتصادی ،دفاعی و اجتماعی منعقد و از ظرفیت های آن سازمان برای تحقق اهداف مورد نظر استفاده خواهد شد .

کاراندیش افزود: با همکاری روسای ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارگروه های فرهنگی پدافند غیرعامل هر استان با مشارکت دستگاههای مرتبط تشکیل و راه اندازی خواهد شد که از سازمان پدافند غیر عامل کشور تقاضا داریم در جهت عملیاتی شدن مصوبات این کارگروه ها مشارکت جدی تری در استان ها داشته باشند .

وی نقش ائمه جماعات ونمایندگان ولی فقیه در استان ها را در این موضوع مهم دانست و افزود: بنا داریم برای اولین بار در کشور با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و مشارکت سازمان های فرهنگی  و حضور هنرمندان عزیز ، جشنواره کاریکاتور و تصویر سازی پدافند غیر عامل را برگزار نماییم .

کاراندیش با اشاره به این که امسال در نمایشگاه بین المللی قرآن  نشست های تخصصی را با حضور اندیشمندان قرآنی با محوریت تبیین مفاهیم پدافند غیر عامل از منظر قرآن برگزار خواهیم نمود، گفت: اقدامات پژوهشی و برنامه ای گسترده ای را در کمیته پدافند غیرعامل وزارتخانه  طراحی و در دستور کار قرار خواهیم داد .

وی همچنین گفت: امروز دشمن در کارزار اقتصادی، سایبری و موضوعات مختلف دیگر با بهره‌گیری از ابزارهایی چون ماهواره ، اینترنت ، فضای مجازی و ... بدنبال ناامید کردن مردم نسبت به دولت و حاکمیت است و ایجاد یک روحیه وحدت و پاشیدن بذر امید در دل مردم عزیز، نیازمند طراحی مدلی فرهنگی  متناسب با مولفه های کاربردی پدافند غیر عامل است .

 


نام:
ایمیل:
* نظر: