اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 11 May 2019
بااخذ مجوز حرفه‌ای ۲ باشگاه؛
مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها خبرداد: استقلال و پرسپولیس آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

سرخابی‌ها آماده واگذاری هستندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، افشین داوری مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها گفت: حدود ۲ سال و نیم است اتفاقات خوبی برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ داده است. این ۲ باشگاه قبلا با مشکلات مالی و بدهی‌های سنگین مواجه بودند و حامیان مالی مشخصی را نداشتند. مالیات‌های سنگین از سال‌ها قبل سرخابی‌ها را آزار می‌داد و برای گرفتن مجوز حرفه‌ای مشکلاتی را پیش رو داشتند که بخش اعظم آن به علت ساختار ۲ باشگاه بود.

وی افزود: حدود هشت سال حسابرسی در این ۲ باشگاه انجام نشده بود و شفافیت مالی وجود نداشت. از طرفی درآمدزایی‌های جانبی و نوع بلیط فروشی آن‌ها هم ساماندهی نشده و از همه مهم‌تر وضعیت ثبت شرکت ۲ باشگاه بود که به سرانجام نرسیده بود.

مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها با اشاره به تلاش وزارت ورزش و جوانان برای حرفه‌ای شدن استقلال و پرسپولیس گفت: در ۲ سال گذشته کار سختی برای پرداخت بدهی‌های این ۲ تیم داشتیم تا بتوانیم مجوز حرفه‌ای شدن را بگیریم. حتی این احتمال وجود داشت که در لیگ قهرمانان آسیا نتوانیم حضور پیدا کنیم. تلاش مضاعف وزارت ورزش موجب شد، با انتخاب حامیان مالی و پرداخت بدهی‌ها که در مجموع حدود ۵۵ میلیارد تومان بود، بتوانیم مجوز حرفه‌ای ۲ باشگاه را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: البته مالیات هم نقش بسیار مهمی برای صدور این مجوز داشت که با برنامه ریزی وزارت ورزش تمام بدهی مالیاتی این ۲ باشگاه تجمیع و در حال حاضر در کمیسیون ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته است. با دستور وزیر ورزش و جوانان برای اولین بار تمامی مالیات‌های گذشته تجمیع و به صورت مشخص تحویل وزارت اقتصاد و دارایی شده است تا مورد ارزیابی قرار گیرد.

داوری گفت: نیاز بود با حسابرسی میزان درآمد و هزینه سرخابی‌ها مقایسه شود. با تلاش‌هایی که در این ۲ سال و نیم داشتیم، اکنون به روز هستیم و در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ حسابرسی به سرانجام رسیده است و مشخصا آماده واگذاری هستند.

وی با اشاره به تاکید وزیر ورزش بر روی ساختار درست هر ۲ باشگاه افزود: استقلال و پرسپولیس در حال حاضر دارای هیئت مدیره توانمند، تخصصی و فنی هستند و ساختارشان برابر قوانین و مقررات تنظیم شده است. اگر موارد فوق را درست ارزیابی کنیم بخش مهمی از آن به ساختار بسیار خوب ۲ باشگاه بازمی گردد که موجب شفافیت مالی شده است.

مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها گفت: اتفاقات خوب دیگری مثل بلیط فروشی الکترونیکی به دستور وزیر ورزش انجام شد که سابقا فیزیکی بود. میزان درآمد‌ها از این طریق کاملا شفاف است و به زودی می‌توانیم شاهد واگذاری کاملا منطقی این ۲ باشگاه باشیم.

داوری سپس با اشاره به اراده بسیار جدی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری سرخابی‌ها افزود: مطابق قانون و بخصوص با تاکید وزیر ورزش بر رفع برخی نواقص در این مسیر، تمام مسائل و موارد مربوط به این ۲ باشگاه کاملا شفاف به دستگاه‌های ذیصلاح، مجلس و سازمان خصوصی سازی تحویل داده شده است و در دی ماه سال ۹۷ این حساب‌ها یا مستندات تحویل دستگاه‌های ذیصلاح داده شد. منتظریم سازمان خصوصی سازی هر چه سریعتر مطابق قوانین و مقررات، زمان مزایده را اعلام کند.

وی در مورد بدهی‌های انباشته شده استقلال و پرسپولیس از سالیان دور گفت: این بدهی‌ها به اشخاص مختلف، ارگانها، برخی از مربیان داخلی و خارجی و بازیکنان وجود داشت که با دستور وزیر ورزش در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌ها افزود: البته پرداخت بدهی‌ها زمانی مقدور بود که حامی مالی وجود داشته باشد، چون دولت از حمایت مالی برای کمک به ۲ باشگاه معاف شده بود، به همین علت حامیان خوبی مثل ایرانسل، اتکا و کوثر به صورت دوطرفه هم به سرخابی‌ها کمک کردند و هم بهره کافی از نشان استقلال و پرسپولیس را بردند.

وی گفت: همیشه استقلال و پرسپولیس نیازمند کمک بودند و سیاست جدید موجب شد هم بدهی‌های گذشته آن‌ها پرداخت شود و هم با درآمدی که از حامیان مالی داشتند، شرایط بسیار خوبی در مسابقات داخلی و آسیایی داشته باشند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: