اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 11 May 2019
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس طرح وزارت راه افراد می توانند از طریق بورس، اقدام به خرید متری مسکن کنند و وقتی که متراژ خریداری شده به میزان قابل قبولی رسید، خریدار می تواند یک مسکن را به مالکیت گیرد.

متقاضیان بر اساس بضاعت مالی خود، به صورت متری مسکن می خرندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به طرح جدید دولت در حوزه مسکن مبنی بر خرید متری ملک توسط متقاضیان، گفت: در یک سال اخیر قیمت مسکن بیش از 100 درصد افزایش داشته  و در شرایط کنونی توان خرید کوچک ترین متراژ ملک در کلانشهری مانند تهران را نیز ندارند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی طرحی در وزارت راه و شهرسازی در حال طراحی و کلید خوردن است که بر اساس آن افراد می توانند از طریق بورس، اقدام به خرید متری مسکن کنند؛ به این صورت که افراد بر اساس بضاعت مالی خود، به صورت متری مسکن خریده و وقتی که متراژ خریداری شده به میزان قابل قبولی رسید، خریدار می تواند یک مسکن را به مالکیت گیرد.

حفظ ارزش سرمایه خریداران با طرح خرید متری مسکن

افضلی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در طرح مذکور این است که با خرید متری مسکن، ارزش سرمایه افراد کاهش نمی یابد و خریداران به تدریج می توانند خانه دار شوند.

اجرای طرح های جدید خرید مسکن در گرو افزایش تولید است

وی ادامه داد: البته اجرای طرح های جدید خرید مسکن در گرو افزایش تولید است، در شرایط کنونی سرمایه گذاران رغبتی برای فعالیت در بازار مسکن ندارند و این مسئله عملا به رکود این بازار انجامیده است، بنابر این در گام نخست باید راه کاری برای توسعه تولید مسکن اندیشیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من موفقیت طرحی مانند خرید متری مسکن در گرو آسیب شناسی طرح ها و اقدامات قبلی است، زیرا در گذشته نیز پیشنهادات و طرحی مانند واگذاری مسکن به بازار بورس مطرح شده بود، اما عملا با شکست روبه رو شد.

دولت باید از ظرفیت های اجرایی در راستای شکستن قیمت مسکن استفاده کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: قطعا دولت باید از ظرفیت های اجرایی و مدیریتی خود باید در راستای شکستن قیمت مسکن استفاده کند تا بازار مسکن به سمت تعدیل قیمت ها قدم بردارد

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: