اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 08 May 2019
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد:
رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: همه تلاش و مهم‌ترین راهبرد بانک مرکزی این است که ثبات نسبی در بازار برقرار باشد و جلوی نوسان‌های شدید را بگیرد

راهبرد اصلی؛ جلوگیری از نوسانات شدید در بازاربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صدا و سیما، عبدالناصر همتی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: فضایی که در بازار ارز در دو سه هفته گذشته اتفاق افتاده است ناشی از تأثیر تنش‌ها و متغیر‌های سیاسی است.

وی افزود: من عامل اقتصادی در این تغییرات نمی‌بینم و بانک مرکزی همچنان در بازار حضور دارد و همانطور که نوسانات ممکن است هر لحظه با تغییر متغیر‌های سیاسی بازگردد همیشه توصیه کرده ام که در بازار ارز سرمایه‌گذاری انجام نشود به این دلیل که الان عوامل اقتصادی نبوده که قیمت ارز را بالا برده است.

وی گفت: ما امیدواریم اتفاقاتی که به عنوان آثار روانی متغیر‌های سیاسی در بازار مطرح می‌شود به حداقل برسد و مردم نیز بر اساس متغیر‌های سیاسی وارد این سرمایه‌گذاری‌ها نشوند.

همتی افزود: بانک مرکزی پیش بینی‌ها و کنترل لازم را خواهد داشت و این مقطع نیز خواهد گذشت و خوشبین هستم که اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در متغیر‌های سیاسی نقش ندارد و هر روز ممکن است نوساناتی وجود داشته باشد گفت: هیچ کدام از این‌ها قابل پیش‌بینی نیست.

همتی افزود: بانک مرکزی امکانات و توانایی‌های خود را دارد، اما قرار نیست هر روز بر اساس فشار‌های روانی فضای سیاسی در بازار مداخلات سنگین داشته باشیم.

وی گفت: هم اکنون شرایط بانک مرکزی از نظر امکانات و توانایی‌هایی که دارد نسبت به گذشته تفاوتی نکرده است.

همتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش نرخ دلار برای جبران کسری بودجه است افزود: به هیچ وجه چنین چیزی نیست و اگر این طور بود باید عرضه سنگینی در بازار می‌داشتیم.

وی گفت: در بررسی که سال گذشته صورت گرفت مشخص شد بانک مرکزی حتی تفاوت مثبتی از این ناحیه نداشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: