اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 07 May 2019
وزير بهداشت
وزیر بهداشت با بيان اينكه سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخلی است، گفت: تلاش می‌کنیم تا گره‌های تولید دارو در داخل را باز کنیم.

سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخلی است

به گزارش عصرپرس از وزارت بهداشت، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از 4 داروی ضد سرطان و ضد دیابت، اظهار كرد: کسانی که در حوزه تولید کشور زحمت می‌کشند یکی از بزرگترین شاهکارها را در کشور انجام می‌ دهند.

نمكي با بیان اینکه سیاست ‌ما در وزارت بهداشت حمایت از تولید داخلی است، عنوان کرد: به هیچ وجه اجازه واردات ماده اولیه‌ای را که قابلیت تولید در کشور را دارد نخواهیم داد. البته این شیوه حمایت از تولید داخل یک همبستگی ملی را می‌طلبد و نظام بانکی، ساختار اجرایی و سایرین باید در سطح ملی به یکدیگر کمک کرده و به طور جدی حمایت را به عرضه در سطح ملی تبدیل کنند.

وزير بهداشت با اشاره به رونمایی از 2 داروی ضد سرطان، گفت: وزارت بهداشت در حوزه سرطان دو برنامه دارد؛ اولین برنامه ما بحث پیشگیری از ابتلا به سرطان از طریق تغییر شیوه زندگی مردم است. زیرا در حال حاضر شیوع بیماری‌های سرطان و سایر بیماری‌های غیر واگیر زیاد شده است. زمانی که معاون بهداشت وزارت بهداشت بودم، توفیق ایجاد اداره بیماری‌های غیر واگیر را داشتم كه پس از مدتي منحل شد، اما امروز دوباره پا گرفته است. در آن زمان برایم مسلم بود که اگر از مشکلات 6 بیماری مسری و واگیردار آن زمان عبور کردیم به تله بیماری‌های غیر واگیر خواهیم افتاد که هزینه‌های بیشتری براي كشور دربر خواهد داشت.

نمكي ادامه داد: دومین برنامه ما در حوزه سرطان، ساخت داروهای مورد نیاز این بیماری در داخل کشور است که امروزه 3 درصد از داروهای وارداتی ۲.۵ برابر کل هزینه‌های تولید داخلی دارو به کشور هزینه تحمیل می‌ کند.

وزير بهداشت در ادامه با بیان اینکه استان البرز شرایط بسیار ویژه‌ای در حوزه تولید دارو دارد، گفت: این استان به عنوان یک نقطه حساس در صنعت دارو محسوب می‌شود. قطعا استاندار هم از صنعتگران البرز حمایت کرده و گره‌ها را خواهد گشود. ما هم در سطح ملی تلاش می‌کنیم تا گره‌های تولید دارو باز شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: