اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 05 May 2019
معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد:
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: براساس پیمایشی که در زمینه سلامت روان در کشور انجام شده است در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال حدود ۱۲ میلیون نفر دارای نوعی اختلال روانپزشکی هستند.

ضرورت انگ زدایی از بیماری ها و اختلالات روانپزشکیبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، دکتر علیرضا رييسي معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان که با حضور وزیر بهداشت در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در جهان بیش از ۲۸۰ میلیون نفر دچار اختلالات اضطرابی هستند و در کشور ما نیز وضعیت سلامت روان مناسب نیست.

وی افزود: افرادی که دچار اختلالات روانپزشکی هستند، ۱.۶ برابر افراد معمولی، بیکار هستند. از سوی دیگر افراد دارای اختلالات روانپزشکی، ۳.۵ برابر افراد معمولی، دچار از کار افتادگی پیش از موعد می شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: در این پیمایش، ۷۰ درصد از افرادی که به نوعی اختلال روانپزشکی داشته اند، در یک سال گذشته به مراکز درمانی مراجعه نکرده بودند و علت آن را اینگونه عنوان می ‌کردند که تصور می کردیم نیازی به مراجعه نداشته باشیم.

دکتر رييسي تاکید کرد: انگ زدایی از بیماری ها و اختلالات روانپزشکی، یکی از نکاتی است که در حوزه سلامت باید بیشتر بر روی آن کار کنیم تا کنترل شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: هنر می تواند در افزایش سلامت روان جامعه نقش موثری داشته باشد، چراکه با یک ابزار نمی توان به جنگ بیماری ها و اختلالات روانپزشکی رفت.

دکتر رییسی گفت: از حدود دو سال پیش ۱۷۰۰ کارشناس سلامت روان به شبکه بهداشت و درمان کشور اضافه شدند و خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند که این یک پتانسیل بسیار بزرگ محسوب می شود، اما متاسفانه از این ظرفیت ارزشمند استفاده کامل را نکرده ایم.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: