اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 05 May 2019
جمالی نوبندگانی:
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تداخل داروهای عطاری با شیمیایی سلامت بیماران را تهدید می‌کند،گفت: مکانیزم عملکرد داروها در طب سنتی توسط صاحب نظران در این حوزه ارائه شود.

تداخل داروهای عطاری با شیمیایی سلامت بیماران را تهدید می‌کندبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت، محمدجمالی نوبندگانی عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس  درباره مصرف همزمان داروهای عطاری با شیمایی،گفت: ما نه تنها با طب سنتی مخالفتی نداریم بلکه در برخی مواقع نیز آن را مکمل طب جدید نیز می‌نامیم اما مصرف خودسرانه داروهای عطاری با داروهای شیمیایی، خطرات بسیاری برای بیماران در بردارد.

مکانیزم عملکرد داروها در طب سنتی توسط صاحب نظران در این حوزه ارائه شود

 نماینده مردم فسا در  مجلس شورا ی اسلامی تصریح کرد: مکانیزم عملکرد داروها در طب سنتی توسط صاحب نظران در این حوزه ارائه شود و این در حالی است که می‌بایست مشخص شودکه داروهای سنتی چگونه بر سلول های بدن تاثیر مطلوب می گذارند البته در دانشگاه های طب سنتی ،تحقیقات کاربردی  در این راستا اتخاذ شده است.

 تعریف دقیقی از عملکرد داروهای عطاری ارائه نشده است

وی ادامه داد: تداخل دارویی میان داروهای عطاری و شیمیایی می تواند برای بیمار و پزشک دردسر ایجاد کند و  این در  حالی است که  تعریف دقیقی از عملکرد داروهای عطاری ارائه نشده است.

 بهبود بسیاری  از بیماران مبتلا به  سرطان سینه با جراحی ،شیمی درمانی  و پرتودرمانی

جمالی نوبندگانی افزود:بطور  مثال بنده جراح هستم و شاهد این مسئله بوده ام که  بسیاری از بیمارانی که به سرطان سینه مبتلا هستند با جراحی، شیمی درمانی وپرتودرمانی بهبود یافته اند و در  حدود 20 سال است که آثار، بیماری سرطان در بدنشان مشاهده نشده است بنابراین نباید بدون پشتوانه علمی، تنها  با  اظهار نظر  برخی  افراد  داروهای عطاری را جایگزین  درمان  رایج در درمان سرطان کرد زیرا این امر به شدت ،سلامت بیماران سرطانی را با مشکل روبرو می کند.

 چگونه می توان قبول کرد که داروهای عطاری هیچ  نوع  عارضه ای ندارند

 عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت  ملی و سیاست خارجی مجلس  با بیان اینکه تداخل داروهای عطاری با شیمیایی  بسیار برای سلامت  مردم  خطر زا است یادآورشد: برخی افراد  اعلام می کنند که استفاده از داروهای  عطاری  هیچ گونه عارضه‌ای  برای بیمار در بر  ندارد  و این امر  به نظر بنده نمی تواند صحت داشته باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: