اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 04 May 2019
وزیر بهداشت در اردبیل:
وزیر بهداشت گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا همه چیز مردم ما حتی سلامتی شان را هدف قرار داده و اعلام می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست، اما این سخن قطعا دروغ است چون انتقال مالی برای همه شرکت‌های دارویی و غیر دارویی امکانپذیر نیست.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا، سلامتی مردم ما را هدف قرار داده است

به گزارش  عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت، سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز تروما و سوختگی اردبیل،گفت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا همه چیز مردم ما حتی سلامتی شان را هدف قرار داده و اعلام می‌کنند که دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم نیست، اما این سخن قطعا دروغ است چون  انتقال مالی برای همه شرکت‌های دارویی و غیر دارویی امکانپذیر نیست و حتی ایرانی های خارج از کشور نیز نتوانستند در سیل اخیر به مردم کشور کمک کنند و با این گرفتاری ها، تلاش کردیم که دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

وی اظهار داشت: امروز کمبود دارو نسبت به روز مشابه سال قبل، به مراتب کمتر است و تا پایان سال، نیازهای دارویی و تجهیزاتی کشور تامین شده است و چیزی به نام کمبود دارو نخواهیم داشت.

وی درخصوص فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه ها، گفت: نباید بخش آرایشی بهداشتی در داروخانه بر بخش عرضه دارو، غلبه کند و کار اصلی داروخانه ها باید عرضه دارو باشد. البته از دوران گذشته در کنار دارو نیز چندین قفسه به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص داشته است.

وی تاکید کرد: نباید به دلیل سود بیش از حدی که ممکن است بخش آرایشی بهداشتی نسبت به دارو داشته باشد، مدیریت داروخانه ها به سمت عرضه لوازم بهداشتی آرایشی حرکت کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: