اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 03 May 2019
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام كرد:
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام كرد: با تصويب مجلس شورای اسلامی، برای گازرسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مصرف 220 میلیارد متر مکعب گاز در سال گذشته

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس،  سعید مومنی مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه گاز رسانی در ایران از سال 92 به رشد و توسعه بی نظیر ی دست یافته است، گفت: ما باید در بخش زیرساخت ها و انتقال بیشتر سرمایه گذاری کرده و در بخش روستایی توانسته‌ایم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

مومنی در ادامه با اشاره به نظر دبیر کل اوپک گفت : از نظر بحث رفاه عمومی و زیست محیطی مزیت اقتصادی گاز در کشور به رشد و توسعه کشور کمک می‌کند و امروز دبیر کل اوپک توسعه گاز رسانی در ایران را به خاطر فراهم شدن زیر ساخت های انتقال و توزیع در کشور دانست.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران  در ادامه با بیان اینکه 220 میلیارد گاز در کشور مصرف شده، گفت: اگر این میزان از مصرف سوخت فسیلی بود چه حجم عظیمی را می‌خواست كه تولید داخلی جوابگو آن نبود.

مومني در ادامه با اشاره به اینکه انرژی توسعه گاز رسانی در کشور توانست کمک شایانی به سوخت مصرفی کشور کند، اظهارداشت: با سیاست های اتخاذ شده جایگزینی به نحو احسن انجام شد و در بخش نیروگاهی  70 میلیارد متر مکعب، صنایع 45 میلیارد و بخش خانگی 86 میلیارد متر مکعب مصرف داشته‌ایم که این به‌عنوان پیشرفت اقتصادی محسوب می شود.

وی در ادامه گاز رسانی به روستا ها در جلوگیری از مهاجرت را تاثیرگذار دانست و گفت: در بخش صنعت نیز در روان بودن چرخ تولید اثر مهمی داشته است.

مومنی ادامه داد: در حال حاضر هزار و 142 شهر، 28 هزار و 729 روستا از نعمت گاز برخوردارند و علاوه بر آن نیز 352 هزار کیلومتر شبکه توزیع گازرسانی داریم که عدد قابل توجهی است که نیازمند تدابیر و اقدامات خاص دارد.

وی ادامه داد: اگر  خدمات زیر بنایی را تامین کنیم، زمینه های تولید و اشتغال فراهم شده و به رشد اقتصادی کشور کمک می‌کند.

 وی با اشاره به استفاده شرکت ملی گاز ایران از بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ برای توسعه گازرسانی، تصریح کرد: اکنون سرانه انشعاب گاز برای نصب هر علمک ۱۲ میلیون تومان است و در صورتی که هزینه گازرسانی برای هر خانوار یا نصب هر علمک از این مقدار تجاوز کند، به معنای آن است که گازرسانی صرفه اقتصادی ندارد و باید از سوخت جایگزین استفاده شود.

اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به استان‌های محروم

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به دستور موکد رئیس‌جمهوری مبنی بر لزوم شتاب در روند گازرسانی به زاهدان، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر نشست‌هایی با سازمان‌های خدماتی و استانداری سیستان و بلوچستان برگزار کردیم که بر اساس آن مقرر شد موانع سابق از سر راه گازرسانی به شهر زاهدان برداشته شود؛ شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز به عنوان شرکت معین برای گازرسانی به بخشی از زاهدان انتخاب شده است تا در کنار شرکت گاز استان سمنان و شرکت گاز استان همدان کار گازرسانی به زاهدان کامل شود.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مجلس شورای اسلامی برای گازرسانی به استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

گازرسانی به بیش از ۳ هزار روستا در سال ۹۸

مومنی درباره گازرسانی شهری و روستایی تا پایان سال ۹۸ توضیح داد: امسال به ۳ هزار و ۶۲ روستا و ۴۹ شهر با بهره‌مندی از احداث ۴۷۷ هزار انشعاب و ۲۴ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی خواهد شد که هزینه آن با هدف جلوگیری از ضرر مالی پیمانکاران متناسب با میزان تورم امسال در نظر گرفته شده است.

 وی اعلام کرد: امسال در صنایع باید روزانه معادل ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار لیتر سوخت مایع، گازرسانی شود.

در سيل اخير بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات گازرسانی شرکت ملی گاز ایران وارد شد 

 مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وقوع سیل‌ در استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و مازندران گفت: در استان‌های مازندران، لرستان و برخی دیگر از نقاط کشور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به تاسیسات گازرسانی شرکت ملی گاز ایران وارد شده است.

 

 

 

خبرنگار : پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: