اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 01 May 2019
در نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی مطرح شد؛
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 70 درصد فعالان صنایع دستی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و معیشت 2 میلیون نفر از طریق صنایع دستی تأمین می شود.

تأمین معیشت ۲ میلیون نفر از صنایع‌دستی

به‌ گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی؛ علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در نهمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی که با حضور تعدادی از مسؤولان دستگاه‌های مختلف، جمعی از کارگران و تعدادی از هنرمندان صنایع‌دستی در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد، گفت: امسال را مقام معظم رهبری با عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری کرده‌اند که نشان از اهمیت کار و تلاش و مقام کارگر است و نشان‌دهنده اهمیت تولید در کشور است.

وی افزود: روز کارگر و هفته کارگر را به همه کارگران عزیز تبریک عرض می‌کنم، در مراسم امروز که به نام کارگر و هنرمند نام‌گذاری شده است دو واژه زیبا در کنار هم قرار گرفته‌اند که اوج زیبایی‌ها و خوبی‌هاست.

مونسان گفت: در سازمان میراث‌فرهنگی نیز هنرمندان صنایع‌دستی را داریم؛ کارگران هنرمندی که به‌خوبی در این حوزه فعال هستند و خوشحالم که بگویم در سال‌های اخیر خوشبختانه شاهد رونق صنایع‌دستی هستیم.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد فعالان هنرمند صنایع دستی را بانوان تشکیل می‌دهند و بالغ بر ۲ میلیون نفر معیشتشان از این طریق تأمین می‌شود و حتی در دور دست‌ترین نقاط، صنایع‌دستی توانسته است به معیشت خانواده‌ها کمک کند.

معاون رئیس‌جمهوری گفت: امیدواریم در سال رونق تولید، شاهد رونق تولید کالا‌های ایرانی و رونق روزافزون صنایع‌دستی باشیم.

در پایان این مراسم همچنین از تعدادی از خانواده‌های شهدای کارگر، کارگران نمونه و هنرمندان صنایع‌دستی برتر با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تجلیل شد.

در این مراسم علاوه بر دکتر مونسان، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و مجلس و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی نیز حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر: