اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 28 April 2019
جمعی از مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در دیدار با معاون مطبوعاتی به بیان خواسته‌های صنفی و حرفه‌ای خود پرداختند.

دیدار مدیران رسانه‌های برخط با معاون مطبوعاتی

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد، محمد خدادی در این نشست با تاکید بر آسیب‌شناسی فعالیت رسانه‌ها در کشور توسط صنف رسانه، بر ضرورت همراهی رسانه‌ها برای رفع برخی مشکلات رسانه‌ای کشور تاکید کرد و گفت: توجه به کارکرد و اثرگذاری رسانه‌ها باید در میان اهالی رسانه جدی گرفته شود و با هم‌افزایی رسانه‌ای از این اثرگذاری بهره‌برداری شود.

وی افزود: امروز در فضای رسانه‌ای کشور با مشکلاتی مواجه هستیم که معتقدم همگی با همت حود صنف، حل شدنی است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه امروز در موضع ضعف و ناتوانی قرار ندارد، مشکلات رسانه‌ها را در ٣ ضلع ارزیابی کرد و گفت: مثلث مشکلات رسانه ضلعی دارد به‌عنوان اقتصاد رسانه. باید پرسید چرا مردم برای دریافت اطلاعات پول نمی‌دهند اما برای هر کالای دیگری هزینه می‌کنند. قسمت دوم، محتواست. یک روز از رسانه به مخاطب می‌رسیدیم و انحصار وجود داشت اما امروز این محتوای رسانه‌هاست که تعیین کننده است و برای همین در تولید محتوا ما باید از مخاطب به اطلاعات برسیم. ضلع سوم هم هویت حرفه ای است. روزنامه‌نگاران باید هویت صنفی و حرفه ای خود را احیا کنند تا شبه‌رسانه‌ها و شبه‌خبرنگاران، فضای حرفه‌ای رسانه را خراب نکنند.

خدادی در عین حال اضافه کرد: رسانه تا زمانی که محتوای قابل ارائه داشته باشد، زنده است و البته «تخصصی شدن» رسانه‌ها در موضوع غنای محتوایی بسیار موثر است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر برگزاری این نوع جلسات به صورت منظم، از دریافت دیدگاه‌های اهالی رسانه برای پیشبرد برنامه‌های خود به عنوان یک راهبرد اصلی نام برد.

بنابراین گزارش «عدالت یارانه‌ای در توزیع منابع، توزیع آگهی‌های دولتی به رسانه‌های برخط، بیمه خبرنگاران، احیای برخی طرح‌های تعطیل شده موفق در دوره‌های قبلی، اصلاح قوانین موجود ویژه رسانه‌ها، برخورد با شبه‌رسانه‌ها در فضای مجازی، پیگیری شورای حل اختلاف، مشکلات حقوقی رسانه‌ها، اصلاح فرایند صدور مجوز، برخورد با رسانه‌های بداخلاق، ایجاد مرکز هماهنگی رسانه‌ای در موارد بحرانی مانند سیل، توجه به رسانه‌های تخصصی» از جمله موارد مطرح شده مدیران مسئول در این جلسه بود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: