اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 28 April 2019
رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:
رییس سازمان غذا و دارو گفت: ایران برای مراودات بانکی در مورد خرید دارو تجهیزات به کمک‌ نیاز دارد که امیدواریم بتوانیم از بانک‌های برزیل در این زمینه استفاده کنیم.

کمک بانک های برزیل برای خرید دارو و تجهیزات پزشکی ایرانبه گزارش عصرپرس، دکتر مهدی پیرصالحی با هیاتی از بانک پائولیستا برزیل به منظور گفت‌وگو درباره راهکارهای بهبود روابط بانکی بین دو کشور و تسهیل شرایط انتقال پول برای خرید دارو و تجهیزات دیدار کرد.

معاون وزیر بهداشت در این دیدار گفت: در شرایط تحریم های ظالمانه که علیه ایران اعمال می‌شود، علی‌رغم اینکه دارو و تجهیزات پزشکی جزو تحریم نیست، اما با مشکلاتی برای انتقال پول در ازای خرید دارو و تجهیزات مورد نیاز، مواجه هستیم.

وی افزود: برزیل با توجه به اینکه یکی از کشورهایی است که به سرعت در حال پیشرفت بوده و در زمینه دارو و تجهیزات پیشرفت های چشم گیری داشته است، می‌تواند در زمینه خرید دارو و تجهیزات به ما کمک کند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، پیرصالحی نسبت به همکاری مشترک ایران و برزیل در زمینه دارو و تجهیزات ابراز علاقمندی کرد و گفت: ایران برای مراودات در زمینه دارو تجهیزات به کمک‌های بانکی نیاز دارد، که امیدواریم بتوانیم از بانک‌های برزیل استفاده کنیم و برای تهیه دارویی که حتی از کشورهای دیگر خریداری شده، بتوانیم از طریق بانک های برزیلی مبادلات مالی را داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: