اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 28 April 2019
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: کسی بخواهد تنگه هرمز را ناامن کند با آن مقابله می کنیم و اگر نفت ما عبور نکند نفت دیگران هم عبور نخواهد کرد، این به معنای بستن آن نیست؛ ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه دشمنان به گونه ای عمل کنند که چاره ای جز این نباشد.

سرلشکر باقری:ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم

به گزارش عصرپرس، سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق شد که در جمع فرماندهان نیروی انتظامی حضور پیدا کنم ،نیروی انتظامی در طول سال 97 و ماه های اول سال 98؛ سالی پرتلاش را پشت سر گذاشت و توانست با وجود توطئه های دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور، امنیت پایداری را تأمین و توسعه دهد.

وی افزود: نیروی انتظامی علاوه بر اینکه نظم و امنیت بسیار مناسبی را برای کشور برقرار کرد، موفقیت های بزرگی چون برگزاری مراسم اربعین، اجرای طرح نوروزی و کاهش چشمگیر تلفات جاده ای را نیز اجرایی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: نیروی انتظامی در مسئله کمک به مردم آسیب دیده از سیل نیز به خوبی ایفای نقش کرد و در تمام استان های سیل زده شاهد بودیم که نیروهای پلیس در کنار مردم و نیروهای مسلح اقدامات چشمگیری داشتند.

سرلشکر پاسدار باقری ادامه داد: بنده از نزدیک شاهد بودم که افسران و فرماندهان ناجا مانند نیروهای خدمات رسان در کنار مردم بودند و به امدادرسانی شتافتند، حتی در این مناطق گزارشی از سرقت و ناامنی نداشتیم که بیانگر تلاش و توجه ناجا بود.

وی خاطر نشان کرد: در سال 98 نیز برنامه های اساسی برای نیروی انتظامی تدوین کرده ایم  و اعتبارات مناسب را نیز در نظر گرفته ایم .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این همایش اولویت های ناجا تبیین خواهد شد، بیان کرد : رونق تولید بدون امنیت شکل نخواهد گرفت و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسئول به گونه ای عمل خواهند کرد تا بخش های دولتی و خصوصی با فراق بال و امنیت خاطر، اقدام کنند.

وی درباره وضعیت دو مرزبان ربوده شده که به کشور بازنگشتند یادآور شد: این دو مرزبان همچنان در کشور پاکستان در اسارت گروه های تروریستی هستند و پیگیری ها برای بازگشت آنان ادامه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد: نخست وزیر پاکستان در سفر به تهران قول داده که موضوع با جدیت دنبال شود و امیدواریم که این دو مرزبان در آینده نزدیک آزاد شوند.

سرلشکر باقری در خصوص دستگیری عوامل تروریستی حادثه خاش نیز اظهار داشت: برخی از عوامل تروریستی حادثه خاش دستگیر و عده ای نیز به کشورهای همسایه فرار کرده اند، آنهایی که دستگیر شده اند مسیر قضائی را طی می کنند و پیگیری ها برای استرداد سایر مجرمان به کشور ادامه دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره وضعیت تنگه هرمز خاطر نشان کرد: این موضوع بارها توسط مقامات کشور اعلام شده  و امنیت تنگه هرمز بر عهده نیروهای مسلح کشور ایران است.

وی تأکید کرد: ما خواهان امنیت و باز بودن آن هستیم و همان گونه که نفت و کالاهای سایر کشورها از این تنگه در حال عبور است، نفت و کالای ما نیز در حال عبور است .

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: مقامات ما گفته اند ؛ ما مجری هستیم و چنانچه قرار باشد کسی بخواهد تنگه هرمز را ناامن کند با آن مقابله می کنیم و اگر نفت ما عبور نکند نفت دیگران هم عبور نخواهد کرد، این به معنای بستن آن نیست؛ ما قصد بستن تنگه هرمز را نداریم مگر اینکه دشمنان به گونه ای عمل کنند که چاره ای جز این نباشد.

سرلشکر باقری ادامه داد: ناوها ، شناورها و نفتکش های آمریکایی در حال عبور هستند و موظف به پاسخگویی به سوالات سپاه پاسداران که مسئول تأمین امنیت می باشند نیز می باشند تا دیروز همین روال بوده و گزارش ها حاکی از آن است که کاملا سوالات را پاسخ می دهند و هیچ نشانی از تغییر در روش جاری آنها ندیده ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر: