اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 28 April 2019
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه راهبردهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در ناجا اجرایی می کنیم، از تعیین اولویت های مأموریتی در سال 98 خبر داد.

اولویت های مأموریتی ناجا در سال 98

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در سخنان خود  در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا با تشریح اقدامات نیروی انتظامی در سال 97، اظهار داشت: مأموریت پایانی نیروی انتظامی در سال 97، اجرای طرح نوروزی بود که  این طرح از 25 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ماه 98 ادامه داشت و در این ایام نیروهای پلیس در آماده باش کامل بودند.

وی با اشاره به دستاورد اجرای این طرح، گفت: در این بازه زمانی، شاهد کاهش آمار جان باختگان و تصادفات جاده ای بودیم که این مهم به واسطه تلاش نیروهای خدوم سبزپوش ناجا حاصل شد؛ه به یاری خداوند و همکاری مردم عزیزمان در سال 98 به صورت حداقلی کاهش 12 درصدی جان باختگان یعنی معادل 2 هزار نفر را در نظر داریم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در آغاز سال جاری همزمان با اجرای مأموریت نوروزی پلیس، شاهد وقوع سیل در برخی استان های کشور چون گلستان، لرستان و خوزستان بودیم و در این ایام نیروهای پلیس از دقایق اولیه به کمک و امدادرسانی مردم آسیب دیده از سیل پرداخت.

وی با بیان اینکه همزمان با وقوع این حادثه طبیعی اطلاع رسانی سریع ودقیقی توسط پلیس صورت گرفت، بیان کرد: نیروی انتظامی علاوه بر تأمین امنیت مناطق آسیب دیده از سیل توانست در فرآیند امدادرسانی به هموطنان خوش بدرخشد.

سردار اشتری با اشاره به اهتمام همه دستگاه های اجرایی، خدماتی و نیروهای مسلح برای کمک به هموطنان آسیب دیده، یادآور شد: انصافا در آن مناطق شاهد اتحاد و همدلی میان مردم، مسئولان و نیروهای مسلح برای رفع مشکلات بودیم و به نوعی صحنه تجلی همدلی و روحیه جهادی بود و به اذعان برخی خاطرات دوران دفاع مقدس و آن همدلی ها زنده شد.

وی با تأکید بر لزوم تسریع در فرآیند جبران خسارات وارده، عنوان کرد: در شرفیابی محضرمقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فروردین ماه، ایشان بر لزوم تسریع در امدادرسانی و جبران خسارات تأکید ویژه ای داشتند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای ضربه زدن به کشور، عنوان کرد: دشمنان با اعمال تحریم ها به دنبال فشار بر مردم هستند اما باید در برابر این توطئه ها هوشیار باشیم.

وی به طرح "اقتصاد مقاومتی" مطرح شده از سوی رهبری در سال های گذشته اشاره و بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی به درستی توسط مسئولان اجرایی می شد امروز شاهد مشکلات کمتری بودیم چرا که اقتصاد مقاومتی راهکار نجات کشور است.

سردار اشتری با اشاره به "بیانیه گام دوم انقلاب"صادر شده از سوی مقام معظم رهبری همزمان با چهل سالگی انقلاب، یادآور شد: همه مسئولان باید راهبردهای بیانیه گام دوم ا نقلاب را دنبال و اجرایی کنند چرا که این بیانیه راهگشای امور کشور است.

فرمانده ناجا تأکید کرد: راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در نیروی انتظامی اجرایی و عملیاتی می کنیم و توجه به راهبردهای هفت گانه این بیانیه از اولویت های کاری مان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای سال 98 اولویت های مأموریتی مان را تبیین و تعریف کرده ایم، تأکید کرد: متناسب با تهدیدات خود را آماده می کنیم و این آمادگی را ارتقاء خواهیم داد.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات فرهنگی دشمن، عنوان کرد: امروزه فضای مجازی بستری برای ترویج اباحه گری، اشاعه فساد و ... شده است و معتقدیم که این فضا باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با جرایم فضای مجازی قاطعانه وارد عمل می شویم، یادآور شد: متأسفانه شاهد رشد فزاینده جرایم در فضای مجازی هستیم و به تناسب و فراخور وظیفه در این خصوص هشدارهای لازم را به مسئولان ذی ربط داده ایم.

سردار اشتری با اشاره به ظرفیت های پلیس فتای ناجا، گفت: پلیس فتا با جدیت با جرایم فضای مجازی برخورد می کند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: معتقدم، نیروی انتظامی هر کجا که با برنامه ریزی های صحیح، اقدامات پیشدستانه و اشراف اطلاعاتی ورود پیدا کرده،  موفق شده است بنابراین باید چنین راهبردهایی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که به هیچ وجه موضوعات اجتماعی، امنیتی و انتظامی نشود، خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهایمان این است که موضوعات انتظامی و حتی اجتماعی  را با درایت و هوشمندی  مدیریت کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه "ما می توانیم" یک شعار در نیروی انتظامی نیست، بیان کرد: امروز نیروی انتظامی بالنده و شکوفا در مسیر پیشرفت حرکت می کند و معتقدیم توانایی انجام مأموریت ها را در بهترین شکل ممکن داریم و قطعا موفقیت هایمان را مدیون هدایت داهیانه مقام معظم رهبری هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه فرماندهی معزز کل قوا بر تحقق "پلیس در تراز نظام اسلامی" تأکید ویژه ای دارند، اظهار داشت: پلیس در تراز نظام اسلامی را باید به یک گفتمان رایج در ناجا تبدیل کنیم.

وی اشاره کرد: ما به گذشته خود افتخار می کنیم و به آینده امیدواریم و قطعا از همه ظرفیت ها برای پیشبرد مأموریت هایمان بهره می بریم و ان شاء الله برای توسعه امنیت کشور گام های بلندی برمی داریم تا همه دنیا متوجه شوند سربازان ولایت و همرزمان شهدای دفاع مقدس و عرصه نظم و امنیت با توانمندی ، اقتدار و هوشمندی عمل می کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه اظهار رضایت مقام معظم رهبری را بالاترین سرمایه و برکت می دانیم، عنوان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که چون گذشته دشمنان مبهوت اقدامات مان باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: