اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 27 April 2019
ابتکار:
معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: برخی گرفتاری ها و مشکلات زنان که توسط این معاونت شناسایی شده، ناشی از نگرش ها و سلایق تحمیلی بر جامعه است.

برخی مشکلات زنان نتیجه سلایق تحمیلی بر جامعه است

به گزارش عصرپرس، معصومه ابتکار روز شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: برخی زنان با مشکلاتی مانند باز کردن حساب در بانک، عمل جراحی در بیمارستان یا مواردی از این دست مواجه می شوند که هیچ مقررات و قوانینی برای آن نوشته نشده است.

وی اظهار داشت: بخشی از این مشکلات نیاز به اصلاح قوانین یا اتخاذ مقررات جدید دارد لذا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هشت لایحه در این زمینه به دولت داده است، ضمن اینکه لوایحی مانند لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان با مردان خارجی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.

معاون رئیس جمهوری گفت: زنان در برنامه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور حضور همیشگی داشته اند و نقش تاثیرگذار خود را در جریاناتی مانند دفاع مقدس و سیل اخیر به خوبی ایفا کرده اند.

وی افزود: هم اکنون بانوان در اجرای طرح ارتقای سطح تاب آوری اجتماعی و کمک به خانواده با همراهی سازمان های مردم نهاد در عرصه های مختلف به وظایف خود عمل می کنند.

وی اظهار داشت: تلاش دولت این است که توانمندی های زنان را ارتقا دهد و در این راستا برای حضور بهتر و تخصصی تر سازمان های مردم نهاد که با محوریت زنان فعالیت می کنند طرحهای توانمندسازی را در دست اجرا دارد.

معاون رئیس جمهوری گفت: در برنامه ششم توسعه، عدالت جنسیتی مورد تاکید قرار گرفته است که در این راستا دولت تلاش کرده آن را در آموزش، ورزش، فعالیتهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محقق کند.

به گزارش ایرنا، ابتکار افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده نیز براساس شاخص های عدالت جنسیتی نهایی شده که به زودی در شوراهای برنامه ریزی همه استانها به تصویب می رسد تا برای رفع کمبودها و فاصله ها برنامه های عملیاتی اجرا شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: